هکر های چینی آمریکا را رها کرده و توجه خود را به روسیه معطوف نموده اند

© Fotolia / Tomasz ZajdaХакер за компьютером
Хакер за компьютером - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هکر های چینی پس از انعقاد توافقنامه واشینگتن و پکن درباره امنیت سایبری، توجه خود را معطوف روسیه و دیگر کشور ها کرده اند. این مطلب را خبرگزاری"رویترز" با استناد به گزارش شرکت امریکایی FireEye Inc. گزارش داده که به مسائل امنیت سایبری اشتغال دارد.

طبق نتیجه گیری های متخصصان ، تعداد حملات سایبری هکرهای چینی به آمریکا طی دو سال اخیر 90 درصد کاهش یافته و بیشترین کاهش این حملات در دوره پس از انعقاد توافقنامه فوق الذکر بوده است.
یک منبع عالی رتبه در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا اعلام کرد فعلا واشینگتن نمی تواند اجرای کامل توافقنامه از سوی پکن را بپذیرد اما گزارش FireEye Inc. را در نظر خواهد گرفت.
در عین حال در گزارش FireEye Inc. گفته می شود هکر های حامی دولت چین با تحرک بیشتری به حملات سایبری به چین، کشور های خاور نزدیک ، ژاپن و کره جنوبی می پردازند. CrowdStrike، شرکت دیگر در زمینه امنیت سایبری خاطرنشان ساخت اسرار نظامی روسیه و اوکراین، گروه های سیاسی چین و صنایع معدنی مغولستان از جمله اهداف هکر های چینی هستند. هم FireEye Inc. و هم CrowdStrike معتقدند حملات سایبری یا بطور مستقیم از سوی مقامات چین یا توسط موسسات استخدام شده توسط آنها ترتیب داده می شوند.
کورت بائوم گارتنر، سخنگوی شرکت "کاسپرسکی لب" تائید کرد که فعالیت هکرهای چینی علیه ساختارهای دولتی و شرکت های فناوری در روسیه و همچنین دیگر اهداف در هند، ژاپن و کره جنوبی به شدت افزایش یافته است. کورت بائوم گاردتر گفت:" یکی از چنین گروه هایی مشهور به Mirage یا APT 15 ظاهرا حملات خود علیه بخش انرژی امریکا را قطع کرده و حالا به حملات به اهداف دولتی و دیپلماتیک در روسیه و جمهوری های سابق شوروی رو آورده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала