وضعیت بازار خودرو در ایران در آستانه تابستان

© REUTERS / Mike SegarМодель позирует у спортивного автомобиля Alfa Romeo на международном автосалоне в Нью-Йорке
Модель позирует у спортивного автомобиля Alfa Romeo на международном автосалоне в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با فرا رسیدن موج اول سفرهای تابستانی رونق در بازار خودرو کشور جریان خواهد یافت.

ه گزارش اقتصادنیوز علیرضا پورحسنی گفت: از روزی که دخالت دولت در قیمت‌گذاری خودروها کم شده و این امر به حاشیه بازار واگذار شده است، مشتریان خودرو روزهای آرامی را در بازار مشاهده می‌کنند به طوری که قیمت خودروها با یک نوسان طبیعی همراه است.


این کارشناس و فعال بازار خودرو افزود: با اینکه شورای رقابت مجوز افزایش قیمت را به برخی خودروهای ساخت داخل داده اما خودروسازان با توجه به رقابتی شدن بازار خودرو ایران، تغییراتی در قیمت خود اعمال نکرده‌اند که این موضوع سبب شده مشتریان در سایه ثبات قیمت‌ها بتوانند خودور مورد نظرشان را با قیمت مناسبی تهیه کنند.

پورحسنی افزود: بازار کشش افزایش قیمت هیچ خودرویی را ندارد و اگر خودروسازان به چنین کاری اقدام کنند با ریزش مشتری همراه خواهند بود از این رو به نظر می‌رسد در موج اول سفرهای تابستانی که به مناسبت عید فطر صورت می‌گیرد برخی محصولات با رشد فروش مواجه شوند.

این کارشناس و فعال بازار خودرو افزود: پیش‌بینی می‌شود خودروسازان حتی با در نظر گرفتن تسهیلاتی به مناسبت عید فطر شرایط فروش خودرو را بهتر کنند که در این صورت مردم با قیمت واقعی‌تری محصول مورد نظر خود را خریداری خواهند کرد.

او گفت: شرایط حاکم بر بازار خودرو ایران تغییر کرده و با توجه به اینکه بازیگران جدیدی وارد این بازار شده‌اند فروش خودرو قدری سخت شده و عرضه‌کنندگان مجبورند با شرایط ویژه و ارائه تسیلات بلند مدت با نرخ سود کم اقدام به فروش محصولات خود کنند به عنوان مثال دو خودرو پراید و تیبا که جزو ارزانترین خودروهای بازار هستند نیز با توجه به تسهیلاتی که سایپا برای مشتریان ایجاد کرده فروش خوبی دارد و گرنه در شرایط عادی فروش نقدی این خودروها بالا نیست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала