گزارش و تحلیل

الکساندر لبدیف: در غرب راجع به مسایل پوچ روسیه صحبت می کنند

© Fotolia / fragolerosseمطبوعات
مطبوعات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا واقعیت دارد که کرملین جاسوسانش را در غالب طرفداران تیم های فوتبال به فرانسه اعزام می کند؟

الکساندر لبدیف میلیاردر روس در گفتگویی اختصاصی با کانال راشا تودی گفت که اغلب در غرب راجع به روسیه مسایل غیرواقعی و پوچ می گویند. در بسیاری موارد حتی رسانه های غربی نیز در این باره مطلب می نویسند.

بسیاری از دوستان خارجی الکساندر لبدیف به روسیه توجه نشان می دهند و معمولا درباره مسایلی صحبت می کنند که کاملا پوچ است. وی می گوید: «وقتی در زوریخ بودم، دوستانم که به عنوان وکیل کار می کردند خیلی جدی می پرسیدید: آیا واقعیت دارد که کرملین جاسوسانش را در غالب طرفداران تیم های فوتبال به فرانسه اعزام می کند؟»

میلیاردر روس به نقش رسانه های خارجی در بوجود آوردن تصویر روسیه در غرب اشاره می کند. وی می گوید که در غرب برخی رسانه های خارجی از روش های غیرمنطقی و نامعقولی استفاده می کنند. شاید دلایل خود را برای این کار دارند، باید با آنها صحبت کرد و این شرایط را اصلاح کرد. همیشه مانع فرهنگی به صورتی جدی در مسیر ارتباطات قرار می گیرد، اما امروز روس ها را در بسیاری مسایل مقصر می دانند. این مساله باعث تاسف است.

فواید تحریم چیست؟ الکساندر لبدیف میلیاردر روس معتقد است که سیاست اعمال تحریم در غرب بر اقتصاد روسیه تاثیر مثبت می گذارد و حتی روند توسعه را سریعتر می کند.

وی در ادامه می گوید که روسیه به طور کل از تحریم ها صدمه نخواهد دید. علاوه بر این، تحریم های حاضر به روس ها فرصت می دهند تا صنعت کشاورزی را به سطحی بالاتر رسانده و سیاست جایگزینی واردات را به اجرا درآورند. از این بعد، تحریم ها مفید هستند.

به اعتقاد لبدیف، اگر همکاران غربی دست از سرمایه گذاری در اقتصاد روسیه بردارند، بعد از چند سال بخش اقتصاد به طور کامل مستقل از آنها خواهد شد. وی با اطمینان می گوید که تغییرات حاضر نتایج مثبتی به دنبال خواهند داشت.

لبدیف تاکید کرد که امروز اتفاقات خوبی در جریان است. بسیاری از این تغییرات با روسیه در ارتباط هستند و کاملا روی آنها فکر شده است. تغییرات حاضر در سطح بالا رخ می دهند. روسیه اقتصاد خود را از دست نمی دهد. می توان روسیه را با هر کشور آفریقایی، هندی و یا چینی مقایسه کرد. در کشور ما روی توسعه فناوری ها و ماشین سازی به اندازه کافی سرمایه گذاری نمی شود. اما در همین شرایط هم ما دستاوردهای بزرگی داشته ایم.

میلیاردر روس در خصوص مساله کریمه می گوید که کریمه از تحریم غرب صدمه خواهد دید و این مشکل باید حل و فصل شود.

الکساندر لبدیف در خصوص الحاق کریمه به روسیه ابراز اطمینان کرد که مردم این شبه جزیره از تغییرات و تحولات حاضر رضایت دارند. و حتی نتایج همه پرسی دلیل مستندی بر تمایل مردم این منطقه است.

وی می گوید که اگر فردا همه پرسی جدیدی با نظارت کامل سازمان ملل برگزار کنیم، 90% مردم کریمه به باقی ماندن در ساختار روسیه رای مثبت می دهند. برخی موارد حقوقی و فرمالیته انطور که باید در دور اول همه پرسی رعایت نشده است، اما مهم این اصست که مردم رای دادند و این اتفاق همیشه و همه جا رخ نمی دهد.

الکساندر لبدیف همچنین درباره وضعیت پرونده شرکت «سوخو سوپرجت» و آینده آن در بازار کشورهای امریکا، اروپا و افریقا صحبت کرد.

بریتانا به این محصول توجه دارد و احتمال همکاری با لندن زیاد است. در هفته گذشته وی در سفر خود به لندن درباره دریافت گواهی تولید این محصول در لندن صحبت کرده است و بریتانیایی ها از محصول سوخو در هند استفاده خواهند کرد. اگر روسیه بتواند شرایط مناسبی برای لیزینگ فراهم کند، این معامله دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته لبدیف، برخی شرکتهای بریتانیایی به خرید سوپرجت علاقه نشان داده اند. میلیاردر روس امکانات و فرصت ها را برای استفاده از هواپیمای سوخو در آفریقا ترسیم می کند.

وی می گوید که می توان شرکت جدیدی در اوگاندا افتتاح کرد. رییس جمهور اوگادا خواهان استفاده از این هواپیما در صنعت حمل و نقل هوایی است. هواپیمای سوخو قادر به حمل بار در مسافت 4،5 هزار کیلومتر است که از نظر مسافت برای آنها کافی به نظر می رسد. این هواپیما دارای 100 صندلی بوده و قیمت آن 100 هزار دلار در سال است، به همین خاطر بهترین گزینه خواهد بود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала