راه حل سوئیسی بحران پناهجویان

© Photo / Craig Stanfillروستای سوئیسی
روستای سوئیسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوئیسی ها حاضرند جریمه بپردازند ولی پناهجو نپذیرند.

پناهجویان  به  سوئیس نیز راه پیدا کرده اند.  البته در سوئیس خبری از  هرج و مرج  مهاجرتی  که بعضی از سیاستمداران و رسانه ها  در باره آن صحبت می کنند   نیست  اما  مقاومت  اهالی در خصوص پذیرش مهاجران  مشاهده می شود. ساکنان اوبرویل لیلی  در  (Aargau)   — واحد اداری ارضی سوئیس از پذیرش  ده پناهجو که راهی آنجا شدند خودداری ورزیدند.

 این روستای سوئیس  در  15 کیلومتری  غرب زوریخ  قرار دارد.  این روستا در  جای  با صفایی  واقع است که از نور آفتاب  و  شبکه حمل و نقل  برخوردار است. مالیات پایین و  بودجه  شهری  به حد کافی  است.  خبر مربوط به این مروارید سوئیس  به  رسانه های خارجی — Daily Mail, Australia Network, и даже India TV درز کرد. علت آن است که اوبرویل-لیلی  راه حل دمکراتیک  عدم پذیرش  پناهجویان را به تصویب رساند.  در عوض  رد پذیرش پناهجو، برای پرداخت جریمه به میزان 262 هزار  یورو ابراز آمادگی کرد.  آنها  از عهده پرداخت چنین مبلغی برمی آیند.  در آن روستا  حدود 300  میلیونر زندگی می کند. آندرآس گلارنر  رئیس واحد اداری ارضی و  عضو شورای ملی  کشور از طرف حزب  ملی سوئیس  از سیاست سخت  ضد مهاجرتی  پیروی می کند.  از اینرو از نتیجه رفراندوم خوشحال است.

 او در خصوص این  موضوع گفت: به عقیده ما کمک به این افراد در محل زندگی آنها  موثر تر است، زیرا آنها مجبور نمی شوند پول  زیادی به قاچاقچیان  بدهند و سوار قایق های  خطرناک بشوند  و  با مسأله بازگشت به وطن پس از برقراری صلح روبرو شوند.  آری، هر فرانکی که در محل سرمایه گذاری می شد سود بیشتری ببار می آورد.  از اینرو این رفراندوم را می توان نوعی اعتراض  نسبت به  سیاست  مهاجرتی نادرست دولت سوئیس  تلقی نمود».

 مارتین اوبِلهارت  همصحبت دیگر رادیو « سپوتنیک»  معتقد است  که  گلارنر  و  بیش از 50 درصد ساکنان  اوبرویل — لیلی  فاقد حس همبستگی هستند.  وی  نماینده جنبش  مدنی این روستاست  که به پناهجویان کمک می کند.  نتیجه رفراندوم   باعث تأسف  اوبلهارت شد  و گفت که روستا  به دو گروه موافق و مخالف تقسیم شده است.

—   برای ما این نتیجه  تأسف آور است اما این تصمیم  فقط با  اختلاف 54 رأی به تصویب رسید.  نتیجه می توانست چیز دیگری باشد.  روستا  به دو بخش تقسیم شده است.   نتیجه رفراندوم  در سال جاری  به اجرا درمی آید.  در سال آینده  دوباره باید رأی گیری  شود.  از اینرو  ما  به تلاش خود ادامه خواهیم داد».

 در سال آینده  اوبرویل — لیلی  یکبار دیگر باید  در خصوص این مسأله تصمیمگیری کند. در سال جاری  579 نفر مخالف و 525 نفر موافق پذیرش  پناهجویان بودند.  در سال آینده  مارتین  اوبلهارت  و  همفکران او  برای جلب حمایت  ساکنان  تلاش خواهند ورزید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала