بی حجابی در خیابان های کرج جا خوش کرده است

© AFP 2023 / Behrouz MehriИранская девушка в хиджабе
Иранская девушка в хиджабе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برخی از خیابان های کرج را که تردد می کنید خجالت زده می شوید و شک می کنید که البرز یک شهر شیعه نشین است.

گروه استانی «تیتریک»، به نقل از البرز ۲۴ این روزها زمانیکه برای خرید یک مانتوی مناسب تابستان وارد مراکز خرید شهر کرج می شوید مانتوهایی در ویترین مغازه ها مشاهده می کنید که انسان را به شک وا می دارد که اشتباهی وارد مرکز عرصه پوشاک مجلسی شده اید چرا که مانتوهای شیشه ای و از جنس تور و حریر که پیش از این در لباس عروس استفاده می شد در ویترین ها در مدل های مختلف خود نمایی می کند. اما درحالیکه با دیدن این صحنه ها مطمئن می‌ شوید برخی ارزش‌ ها در بازار کرج در حال رنگ باختن است، مرکز خرید لاله در میدان شهدا (ابتدای خیابان بهار) تصمیم شما را تغییر می دهد. مکانی که اولین مرکز خرید پوشاک ایرانی اسلامی البرز برای بانوان است.

هیفا وهبی خواننده و هنرپیشه  مشهور  لبنانی - اسپوتنیک ایران
توهین به حجاب
پله های پناهگاهی که در سال‌ های جنگ ایران و عراق جان‌ پناه مردم بود را آرام ارام طی کردم و به مرکز خرید وارد شدم. در حالیکه غرفه ها را بازدید می کردم با مدیر مرکز همکلام شدم. تقی عباسی هدف از راه اندازی این مجموعه را ترویج حجاب اعلام کرد و گفت: چادر، البسه بانوان و… با قیمت مناسب به بانوان استان عرضه می شود و فریب به یکسال راه اندازی شده اما با توجه به رکودی که در کشور وجود دارد انچنان رونق نگرفته اما خانم هایی که به اینجا مراجعه می کنند رضایت دارند و کلیه فروشنده ها نیز خانم هستند و ما در تلاشیم پوشاک بانوانی که حجاب را مورد توجه قرار می دهند تامین کنیم و ضمنا هزینه ای که صورت گرفته برای ایجاد سود و درآمد نبود.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پوشش پیش روی مردم تابستان وجود چنین مراکزی تا چه حد می تواند مروج فرهنگ و پوشش ایرانی اسلامی باشد گفت: اگر مسئولین دست به دست هم داده تا مراکز اسلامی گشایش یابد خانم ها به راحتی می توانند البسه مورد نیاز خود را تهیه کنند. با توجه به وضعیت پوششی که در سطح شهر وجود دارد و متاسفانه مناسب یک زن مسلمان ایرانی نیست، اگر مراکز ارائه دهنده پوشاک اسلامی اطلاع رسانی شود خانم ها به حجاب رو می آورند چرا که ما به لباس های غیر از پوشش اسلامی مجوز نخواهیم داد.
زنان ایرانی در انتظار تغییر و تحول - اسپوتنیک ایران
انتشار عکس‌های بی‌حجاب زنان، زاینده‌رود را خشک کرده است
عباسی افزود: متاسفانه اغلب پوشش هایی که در کرج شاهد آن هستیم در شان بانوان ما نیست، شما اگر بخواهید یک مانتوی بلند خریداری کنید باید چند ساعت در سطح شهر وقت بگذارید و لباس های عرضه شده نمی توانند الگویی برای حجاب باشند. ارزش زنان ایرانی بسیار بالاتر از پوشش های این چنینی است. خانم هایی که به مرکز ما مراجعه می کنند ابراز خوشحالی کرده و وجود فروشنده های زن را اقدامی شایسته می دانند.

وی اظهار داشت: اصناف هیچ گونه حمایتی از مرکز ما نداشته و حتی سال گذشته پیشنهاد دادیم نمایشگاه اسلامی دایر کنند که اقدام آنها به دو مورد بنر ختم شد و اقدام عملی شاهد نبودیم، ما از معاونت فرهنگی شهرداری هم تقاضا کردیم اما متاسفانه استقبال و کمکی نشد به این دلیل که اقایان جایی وارد می شوند که منافع داشته باشند اینجا مبحث فرهنگی بوده و برای کسی منافعی ندارد، ما هیچ هزینه ای از بانوان نگرفته و حتی آنها را تشویق به انجام امور فرهنگی کرده ایم تا بتوانیم حجاب را در کرج جا بیاندازیم.

مدیر مرکز خرید لاله تصریح کرد: وضعیت حجاب در استان البرز خوب نیست، برخی از خیابان های کرج را که تردد می کنید خجالت زده می شوید، البرز یک شهر شیعه نشین است اما برخی فیلم های اروپایی وضعیتی صد برابر بهتر از پوشش بانوان 

۱۷ درصد دختران در ایران زیر ۱۸ سال ازدواج می کنند - اسپوتنیک ایران
پرتاب چادر به جای کلاه
شهر ما دارند، دیگر استان های کشور ما مردمی بومی دارند و غالبا یکدیگر را می شناسند و به نوعی در رفتار و عملکرد ملاحظه می کنند اما شهر کرج مهاجر پدیر است و شاید بتوان گفت یک درصد مردم کرج هم بومی نباشند. مسئولین نیز آنگونه که باید اهمید دهند نداده اند درحالیکه شهری با وضعیت این چنینی در زمینه مهاجر پذیری اقدامات بیشتری می طلبد.

وی همچنین گفت: در استان البرز کار فرهنگی انجام نمی شود و در مقایسه با سایر استان ها البرز وضعیت مناسبی در زمینه حجاب ندارد امروز جلسات و حرف زدن نمی تواند جوابگوی این دغدغه ها باشد و باید درباره حجاب اقدامی عملی صورت پذیرد، سال گذشته اصناف به ما اعلام کرد می خواهد در این مرکز نمایشگاه حجاب بگذارد و ما هم استقبال کرده و در صدد اعطای غرفه بدون هزینه بودیم اما متاسفانه پیش قدم نشدند. ما می توانیم بجای داشتن دغدغه قومیت های مختلف از این تنوع استفاده کرده و البرز را به یک قطب فرهنگی مبدل سازیم.

عباسی با اشاره به اینکه اگر مسئولین صادقانه وارد میدان عمل شوند کار نشد ندارد افزود: چرا در ادارات طرح تشویق حجاب گذاشته نمی شود؟ متاسفانه برخی خانم های شاغل در ادارات پوشش بیرون انها از وضعیت اداری مناسب تر است! و رئیس اداره ای نیست که به این بانوان تذکر دهد که به عنوان یک مسئول لازم است حجابش را رعایت کند. کارمندان ادارات، درمانگاه ها و دستگاه ها متاسفانه متاسفانه وضعیت بدتری نسبت به پوشش خارج از محل کار دارند. اگر مسئولین دلسوز حجاب باشند وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود اما متاسفانه بانک ها، بیمارستان ها، درمانگاه ها و ادارات دولتی در البرز از نبود فرهنگ حجاب رنج می برند و ما نشان اسلامی بودن را در این اماکن نمی بینیم.

طرح ساماندهی خانه های مد و لباس در ایران - اسپوتنیک ایران
محجبه خشمگین: "Angry Hijabi" فمینیستی مومٔن از ایالات متحده
وی تاکید کرد: برخی از محله های کرج را زمانیکه وارد می شوی شک می کنید که در یک کشوری شیعی و اسلامی باشید در حالیکه کشورهایی که ادعای حجاب ندارند بعضا وضعیت بهتری نسبت به ما خواهند داشت. متاسفانه در کشوری که هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب کرده سیستم اداری ما از نظر حجاب ضعیف است. صحبت های رهبر معظم انقلاب گهربار است و باید توجه کنیم اگر فرهنگ داشته باشیم اقتصاد ما نیز محقق خواهد شد و با داشتن فرهنگ از چشم و هم چشمی و زندگی به سبک غرب خودداری کنیم اما متاسفانه امروز مشکل اصلی ما فرهنگ است.

مدیر مرکز خرید لاله در خاتمه خاطر نشان داشت: اجناس مرکز اسلامی ما تولید داخلی بوده و ۳۳ غرفه با فروشندگان خانم به بانوان البرز ارائه خدمت می کنند و ۲ فروشنده آقا امور فرهنگی و فروش کتاب و… را انجام می دهند. از مسئولین می خواهیم دلسوزانه وارد عرصه فرهنگ شوند و اگر می خواهیم واقعا جامعه ای اسلامی داشته باشیم باید در اشاعه مراکز فرهنگی ورود کرده و برای رونق آن تلاش کنیم چرا که با شعار دادن کار درست نخواهد شد، ضعف فرهنگی سیل بنیان کنی است که اگر به پا خیزد همه را با خود خواهد برد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала