گزارش و تحلیل

اورلاندو اورلاندو، چه کسی الآن در آمریکا خوشحال است؟

© REUTERS / Mark KauzlarichShadows are cast on a wall as a man lights a candle at a memorial outside The Stonewall Inn on Christopher Street, considered by some as the center of New York State's gay rights movement, following the shooting massacre at Orlando's Pulse nightclub, in the Manhattan borough of New York, U.S., June 12, 2016.
Shadows are cast on a wall as a man lights a candle at a memorial outside The Stonewall Inn on Christopher Street, considered by some as the center of New York State's gay rights movement, following the shooting massacre at Orlando's Pulse nightclub, in the Manhattan borough of New York, U.S., June 12, 2016. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باز هم تکرار سریال کشتارهای دیوانه وار و باز هم در آمریکا اینبار هم "هم قاتل آمریکایی بود و هم قربانی ها". نکته قابل تامل اینجاست که قاتل مجرم بوده یا خود هم قربانی؟

وقتی در یک کشور تعداد سلاح های گرم جنگی که در اختیار مردم است به مراتب بیش از تعداد جمعیت آن است آیا توقع آن است که از این سلاح ها برای تفریح استفاده شود؟

قطعا میان 340 ملیون آمریکایی 340 نفر روانی پیدا می شوند که دست به اقدامات دیوانه وار بزنند.

اینبار قاتل یک مسلمان دارای ریشه های افغانی که هم زاده و بزرگ شده ایالات متحده است و هم هیچ وقت افغانستان را به عمر خود ندیده بود. بارهای قبل چی؟

آیا این اولین بار است که چنین اتفاقی در ایالات متحده پیش می آید؟

ایران عملیات تروریستی در اورلاندو را محکوم کرد - اسپوتنیک ایران
ایران عملیات تروریستی در اورلاندو را محکوم کرد

آیا می توان تصور کرد این آخرین بار خواهد بود که چنین اتفاقی در این کشور پیش می آید؟

بر کسی پوشیده نیست لابی فروش اسلحه در آمریکا اینقدر قدرت دارد که نمایندگان مردم را می خرد و رئیس جمهوری این کشور توان مقابله با آن را ندارد و هر بار چنین ماجرایی پیش می آید فروش این کمپانی ها چند برابر می شود.

به این سلاح ها فیلم های جنگی هالیوود را اضافه کنید. فیلم هایی که در آن قهرمان فیلم صدها نفر را قتل عام می کند و بدون هیچ مجازاتی راه خود را می کشد و می رود. آیا فکر نمی کنید که میان هزاران جوانی که این فیلم ها را مشاهده می کنند چند نفری هم ممکن است خود را جای قهرمان فیلم قرار دهند و تحت تاثیر قرار گیرند.

حال بازی های کامپیوتری پر فروش آمریکایی را هم به آنها اضافه کنید. بازی کن های این بازی ها صبح تا شب برای ساعت ها اقدام به کشتن و نابودی دشمنان ساختگی می پردازند. فکر نمی کنید بعضی ها ممکن است فکر کنند خوب چرا در زندگی واقعی این کار را تجربه نکنم؟

چاشنی مشکلات روحی روانی — کاری — احساسی — عشقی — عاطفی — اجتماعی و… افراد را نیز به این شرایط اضافه کنید.

Police stand behind a crime scene tape near the mass shooting at the Pulse nightclub on in Orlando, Florida on June 12, 2016. - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
یک تحلیلگر: داعش جنگ را به آمریکا منتقل کرد

حالا ببینید چه به دست می آورید.

تعدادی روانی که به راحتی هم می توانند به اسلحه دسترسی داشته باشند و برای انتقام از جامعه اطراف خود می توانند دست به هر کاری بزنند.

شاید تنها چیزی که نمی توان به این چاشنی ها اضافه کرد وابستگی این رفتار ها به ادیان مخصوصا اسلام است.

هیچ دینی از جمله اسلام چنین رفتاری را به هیچ نحوی توجیه نمی کند.

اینکه این فرد قبل از انجام عملیات خود ادعای وابستگی به داعش و جبهه النصره را داشته دلیلی نمی باشد که این رفتار به اسلام ربط دارد چون از نظر مسلمانان هم داعش و هم جبهه النصره خارج از اسلام هستند و خود مسلمانان امروزه بیشترین قربانیان این گروه های تروریستی هستند که خود ایالات متحده ساخته.

داعش هم که از هیچ فرصتی برای حمایت از عملیات تروریستی در سرتاسر جهان دریغ نمی کند چه خود دخیل باشد چه نباشد، به هر حال این گروه تروریستی آوازه ای دارد که باید آن را گسترش دهد و با حمایت از این عملیات خیلی از دشمنان ایالات متحده در سرتاسر جهان (که به دلیل رفتارهای خصومت بار سیاستمداران و نظامی های آمریکایی در سرتاسر جهان کم هم نیستند) را به حامیان خود تبدیل می کند.

نیاز نیست که بنده بخواهم توضیح بدهم که القاعده توسط چه کشور و یا کشورهایی ساخته شده چون آنقدر مطلب در این مورد در شبکه اینترنت هست که همه می دانند القاعده یعنی مادر داعش و جبهه النصره محصول مشترک ایالات متحده و همپیمانان آن در منطقه خاورمیانه است و هنوز هم توسط تشکیلات اطلاعاتی همین کشورها اداره می شود، افرادی مثل ابو بکر البغدادی و اسامه بن لادن و… هم عروسک های خیمه شب بازی ای هستند که توسط همین تشکیلات اطلاعاتی اداره می شوند.

خیلی ساده است. فقط تصور کنید، همین ابو بکر البغدادی سالها در گوانتانامو اسیر بوده بعد به یکباره پابرهنه آزاد می شود و به عراق بر می گردد و ظرف چند سال تشکیلاتی را تاسیس می کند که سرزمینی دو برابر کشور انگلیس و چندین برابر برخی کشورهای دیگر به دست می آورد. جل الخالق، عجب معجزه ای! یعنی می شود باور کرد که این فرد بدون حمایت تشکیلات اطلاعاتی و امنیتی و نظامی برخی کشورها توانسته چنین کاری را انجام دهد؟

همین "عمر صدیق متین" که دست به جنایت اورلاندو زده توسط خود اف بی آی سه بار قبلا مورد بازجویی قرار گرفته. چرا؟

A police vehicle outside the Pulse nightclub, the scene of a mass shooting in Orlando, Florida, on June 12, 2016 - اسپوتنیک ایران
واکنش مقام‌های بین‌المللی به کشتار اورلاندو

مگر اف بی آی همه مردم ایالات متحده را بازجویی می کند؟ حتما این فرد مشکوک بوده که مورد بازجویی قرار گرفته. پس چرا تحت نظر نبوده؟ چرا وقتی اقدام به خرید سلاح هایی که برای کشتار جمعی می توان از آن استفاده کرد می نماید زیر نظر قرار گرفته نشده؟ آیا نمی توان گفت که این فرد می بایست آزادانه برای خود می چرخیده و اقدام به چنین کاری می کرده تا زمینه توجیه انجام خیلی کارهای دیگر فراهم شود؟

اگر چنین قتل عامی صورت نگیرد آیا مردم ایالات متحده روی به خرید بیشتر اسلحه خواهند آورد؟

اگر چنین قتل عامی صورت نگیرد آیا توجیهی برای جنگ بر علیه مسلمانان در جهان وجود خواهد داشت؟

اگر چنین قتل عامی صورت نگیرد آیا کارخانه های تسلیحات سازی خواهند توانست سلاح های پیشرفته خود را به نیروهای مسلح ایالات متحده بفروشند؟

با این شرایط این جنایتکار آمریکایی که زاده ایالات متحده است آیا خود یک قربانی سیاست های غلط سیاستمداران آمریکایی نیست؟

چرا دولت آمریکا از اعلام نام کشوری که حامی تروریست های حمله کننده به برج های دوقلو بوده حاشا می کند؟ آیا غیر از این است که عربستان سعودی هم مدارکی در اختیار دارد که ممکن است همه کاسه کوزه های آمریکایی ها را به هم بریزد؟

آیا مسئولین آمریکایی نمی دانند که همه مراکز و مساجدی  که افراطی گری را ترویج می کنند مورد حمایت مالی همپیمان آنها در منطقه خاورمیانه یعنی عربستان سعودی هستند؟

آیا مسئولین ایالات متحده نمی دانند که 15 نفر از حمله کنندگان به برج های دوقلو در ایالات متحده تبعه عربستان سعودی بودند و تشکیلاتی که حامی آنها بود هم مورد حمایت این کشور بوده؟

چرا، بنده مطمئن هستم که مسئولین آمریکایی کاملا از این ماجراها که ما افراد عادی در جریان هستیم اطلاع دارند و کاملا از ماجراهای پشت پرده دیگر نیز مطلع هستند اما چون دست خودشان نیز آلوده است به یکباره اعلام می کنند که عربستان سعودی هیچ نقشی در ماجرای 11 سپتامبر نداشته، و احتمالات بعدا نیز اعلام خواهند کرد که اصلا ایجاد این گروه های تروریستی و افراطی هم هیچ ربطی به عربستان سعودی نداشته!

به هر حال داعش و دیگر گروه های تروریستی ساخته شده توسط ایالات متحده موارد مصرف زیادی دارند و همانگونه که شاهد آن بودیم که آمریکایی ها در حملات 11 سپتامبر از این ماجرا برای دخالت در کشورهای دیگر استفاده کرد باید منتظر بمانیم ببینیم اینبار می خواهند از ماجرای اورلاندو برای چه بهانه ای استفاده کنند. اما می توان گفت فعلا کارخانه های تولید اسلحه و همچنین سیاست مداران تندرو و  اسلام ستیز آمریکایی از این ماجرا بسیار خوشحال هستند و این مردم آمریکا هستند که باید با این تلنگر بیدار شوند که چه به سرشان آمده.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала