روسیه: اقدامات غرب سبب جذب تروریست ها از سراسر جهان به خاورمیانه شده است

© Sputnik / Alexey KudenkoОфициальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова на брифинге
Официальный представитель министерства иностранных дел России Мария Захарова на брифинге - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه گزارش سالانه آمریکا در باره تروریسم را دارای اهداف سیاسی خواند و اعلام کرد: رویکرد غربی ها در استفاده از افراط گرایی، یک منطقه بزرگ از جهان (خاورمیانه) را قربانی کرده و اکنون تندروها و تروریست ها از سراسر جهان خلاء سیاسی و حقوقی ایجاد شده بر اثر این اقدام ها را پر می کنند.

به گزارش ایرنا، پایگاه وزارت خارجه روسیه امروز (یکشنبه) به نقل از ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: بخش مربوط به روسیه در گزارش سالانه آمریکا بی اساس و با اهداف سیاسی تنظیم و منتشر شده است.

وی در مصاحبه مطبوعاتی خود افزوده است: گزارش وزارت خارجه آمریکا درباره مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در برگیرنده ماهیت سیاسی است که در آن روسیه مورد حمله اساسی قرار گرفته است.

وی افزود: به عنوان نمونه در این گزارش ادعا شده که به بهانه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، مردم و سازمان های اجتماعی در روسیه مورد تعقیب و پیگرد قرار می گیرند.

زاخارووا در ادامه اظهار کرد: واشنگتن در حالی این ادعا را مطرح کرده است که روسیه بر خلاف آمریکا هیچگاه به عنوان مبارزه با تروریسم، قوانین بین المللی، منشور سازمان ملل و تصمیم های شورای امنیت را نقض نکرده است.

وی ادامه داد: کارآیی غیرقابل انکار اقدام های روسیه در این عرصه را می توان بر شمرد که مهم ترین آن شکست تروریسم بین المللی در منطقه قفقاز روسیه است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала