گزارش و تحلیل

حسابرسی کارخانه روسی شریک واحد ایرانی داروسازی با موفقیت انجام شد

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر یکی از واکسن های ساخت روسیه بر ضد ابولا بر روی مبتلایان به ایدز قابل استفاده است
یکی از واکسن های ساخت روسیه بر ضد ابولا بر روی مبتلایان به ایدز قابل استفاده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اثر حسابرسی ثابت شد که محصولات کارخانه واکسن سازی پتروواکس روسیه با کل مقتضیات استاندارد های کیفیت عالی مطابقت دارد.

بر اساس فرمان وزارت صنایع و بازرگانی روسیه این شرکت سندی را در یافت کرد که مطابق آن داروهای تولید شده آن با مقررات و موازین جی ام پی این کشور مطابقت دارد.

مطابق این حسابرسی کل فرایند های تولید دارو، واکسن، داروهای ایمنی و مواد دارویی این کارخانه جوابگوی مقتضیات کیفیت دارو — جی ام پی می باشند.

 خانم یلنا آرخانگلسکایا رئیس شرکت پتروواکس تأکید کرد: «انجام موفقیت آمیز حسابرسی روسی سطح بالای کیفیت تولید فراورده های دارویی در کارخانه ما را تأیید کرده و برای تقویت ظرفیت وارداتی این واحد  امکانات اضافی ایجاد کرده است. امروز کشور های عضو اتحادیه اوراسیا، ایران و ملداوی گواهی نامه کیفیتی جی ام پی روسیه را به رسمیت شناختند. این گواهی نامه برای پیشرفت واحد تولیدی ما در بازار های کشور های خارجی چشم اندازهای جدیدی می گشاید.

واکسن روسی ضد انفلوآنزا برای ایرانی‌ها - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
واکسن روسی ضد انفلوآنزا برای ایرانی‌ها

گفتنی است که کارخانه واکسن سازی پتروواکس فارم — واحد طراحی و تولید واکسن ها و دارو های دارای فناوری های پیشرفته است. تولید واکسن ضد انفلوآنزا و پنوموکوک برای جدول ملی واکسیناسیون پیشگیری و طراحی و تولید زیستدارو های ایمنی از راستا های اساسی  فعالیت این واحد هستند. شرکت پتروواکس در استان مسکو قرار دارد و ظرفیت آن تولید سالانه بیش از 160 میلیون دز دارو های ایمنی را تأمین می کند. تعداد پرسنل این شرکت بیش از 600 نفر است و سهام کنترلی این کارخانه در دست «ولادیمیر پوتانین» دارنده و مؤسس گروه «اینترروس» است.

رادیو اسپوتنیک قبلاً هم در باره جهشی که شرکت پتروواکس و ایران در دارو سازی به آن دست یافتند خبر داده بود.

دو کشور پس از بحث‌های دو ساله در 2016 توافق نامه در باره تبادل فناوری ها در رشته دارای اهمیت استراتژیک پزشکی را بستند. با حمایت وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران پروواکس روسیه و Sobhan Recombinant Protein  ایران در باره تولید مشترک واکسن های ضد انفلوآنزا و هپاتیت ب به توافق رسیدند.

قرار است بعد از دو سال و نیم در روسیه مرحله اول تولید واکسن ضد انفلوآنزا راه اندازی شود. روسیه فناوری تولید سیکل کامل واکسن «گریپ پول پلاس» را به ایران واگزار کرده و به آموزش کارشناسان ایرانی خواهد پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала