روسیه: مذاکرات کشورهای ساحلی خزر در مسکو مثبت بود

© Sputnik / Vyacheslav Bobkovدیدار هیاتهای رسانه ای شرکت کننده در همایش رسانه ای کشورهای ساحلی دریای خزر با خانم اولیانوا ، مدیر عامل تلویزیون آستراخان 24
دیدار هیاتهای  رسانه ای شرکت کننده در همایش رسانه ای کشورهای ساحلی دریای خزر با خانم اولیانوا ، مدیر عامل تلویزیون آستراخان 24 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که نشست سه روزه معاونان وزارت خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر در مسکو سودمند بود و سران هیات های شرکت کننده در مذاکرات، آن را مثبت ارزیابی کردند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: چهل و پنجمین نشست گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در سطح معاونان وزارت خارجه پنج کشور ساحلی خزر از روز هشتم تا دهم ماه ژوئن در مسکو برگزار شد.

در این نشست، هیات هایی از جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان شرکت داشتند.

سران هیات ها بر اهمیت خاص نشست مسکو با توجه به اجلاس آتی وزیران امور خارجه کشورهای ساحلی دریای خزر در قزاقستان و نیز ضرورت پایان فوری کار تنظیم کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر تاکید کردند.

پروژه احداث کانال ارتباطی قابل کشتیرانی خزر-خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
پروژه احداث کانال ارتباطی قابل کشتیرانی "خزر-خلیج فارس"

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه آورده است: مطابق با توافق اولیه، بحث ها در نشست گروه کاری ویژه دریای خزر بر مسائل مربوط به نظام کشتیرانی در این دریا و مالکیت بر بخش های ساحلی این پهنه آبی و تقسیم بندی بستر دریای خزر به منظور استفاده از منابع طبیعی آن متمرکز شده بود؛ موارد توافق شده در بحث های این نشست در پیش نویس کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر ثبت شده است.

در پایان این بیانیه یادآوری شده است: نشست آتی گروه کاری ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر در قزاقستان برگزار می شود و تاریخ برگزاری آن از طریق تماس های دیپلماتیک پنج کشور ساحلی مشخص خواهد شد.

نشست سه روزه معاونان وزارت خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر در مسکو روز جمعه با امضای بیانیه پایانی چهل و پنجمین جلسه کار گروه ویژه تدوین متن کنوانسیون رژیم حقوقی این دریا و اعلام میزبانی آستانه برای اجلاس بعدی پایان یافت.

در نشست مسکو که با حضور هیات ایرانی به سرپرستی ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه برگزار شد، نتایج مذاکرات برگزار شده قبلی بررسی و درباره موضوعات در دستور کار رایزنی شد.

در پایان این نشست که در ساختمان وزارت خارجه مسکو برگزار شد، نیز بیانیه چهل و پنجمین جلسه کار گروه ویژه تدوین کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر امضا شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала