چه کسی باعث بازگشت حبیب به ایران شد؟

© Flickr / Blondinrikard Fröbergфлаг ирана
флаг ирана - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در زمان دولت قبل برخی از خوانندگان خارج ایران، توانستند به ایران بیایند حتی به اندازه یک سفر.

به گزارش عصرخبر، شاخص ترین چهره که در ایران ماند و البته نتوانست نه آلبوم و کنسرتی در ایران ارائه کند، حبیب محبیان بود که امروز درگذشت.

برخی بر این باورند که سمیر زند(محمدحسین خزعلی) فرزند آیت الله خزعلی که کلیپی با حبیب منتشر کرده، عامل بازگشت این خواننده به ایران بوده ولی بررسی ها نشان می دهد، اگرچه ممکن است تلاش فرزند آیت الله خزعلی تاثیر گذاشته باشد ولی گرفتن مجوز بازگشت وی به ایران قطعا کاری دشوار است که فردی متولد سال 61 بتواند انجام دهد.

گویا، محمود احمدی نژاد به صدای برخی خوانندگان قبل از انقلاب علاقه مند بود. او منهای اینکه به طور کلی معتقد به کمی آسان گیری در حوزه های فرهنگی مرتبط با دین بود و برنامه هایی برای بازگشت برخی خواننده های قبل از انقلاب داشت، شنیده شده مشخصا هوادار سیاوش قمیشی بود و حتی در یکی از سفرها با نیویورک قصد داشت او را در هواپیمای خود به ایران برگرداند. زمینه بازگشت حبیب به ایران را نیز می توان تا حدودی تصمیم وی دانست چرا که شنیده ها حاکیست پس از آمدن حبیب به ایران دیداری با احمدی نژاد و یکی از نزدیکان خاصه احمدی نژاد داشته است اگرچه این دیدار هم نتوانست مشکل حبیب در ارائه آلبوم و برگزاری کنسرت در ایران را برطرف کند. گفتنی است، دید باز و غیرسیاسی بخش فرهنگی نهادهای مسئول و خاص را در بازگشت حبیب و امثال وی به ایران را نمیتوان نادیده گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала