گزارش و تحلیل

آسانژ : گوگل از کمپین پیش از انتخاباتی هیلاری کلینتون حمایت می کند

© Sputnik / Alexey Kudenkoآسانژ : گوگل از کمپین پیش از انتخاباتی هیلاری کلینتون حمایت می کند
آسانژ : گوگل از کمپین پیش از انتخاباتی هیلاری کلینتون حمایت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جولیان آسانژ ،موسس منبع ویکی لیکز (WikiLeaks)، شرکت گوگل (Google) را به حمایت از تلاش های آمریکا برای اجرای ایده انحصاری و همچنین کمپین پیش از انتخاباتی هیلاری کلینتون متهم کرد.

وی در جریان سخنرانی در اجلاس رسانه با نام " عصر جدید خبرنگاری: خداحافظی با مسیر اصلی (mailstream)" در این خصوص اطلاع داد.
آسانژ خاطر نشان کرد که غول اینترنتی با کاخ سفید همکاری کرده و از کمپین پیش از انتخاباتی نامزد ریاست جمهوری از حزب دموکرات یعنی هیلاری کلینتون پشتیبانی می کند.
وی خاطر نشان نمود که گوگل قادر است جریان های اطلاعاتی را در اینترنت کنترل کند.

выборы - اسپوتنیک ایران
آسانژ اعلام کرد که « گوگل» متحد نزدیک هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی بر سر ورود به کاخ سفید است
آسانژ افزود که این شرکت به " نیروی سنتی آمریکا" در عرصه ی جهانی تبدیل شده است و ادامه داد: "گوگل به شدت با واشنگتن یکپارچه شده است هم در سطح تجارت ، هم در سطح خصوصی. گوگل که نفوذش بر کانال های پخش رشد می کند ، حمایت از ایده ی انحصار آمریکایی را ادامه می دهد."
پایه گذار ویکی لیکز تاکید کرد که غول اینترنتی در زمان خود از وزارت امور خارجه آمریکا به نفع خود استفاده می کرد و توضیح داد: " گوگل به طور مستقیم در کمپین هیلاری کلینتون تاثیر گذار است. وی خاطر نشان کرد که گوگل " به طور اجتناب ناپذیر بر مخاطبین خود نفوذ دارد." آسانژ یادآوری کرد که صفحه ی اصلی جستجو برای خبر درخواست وزیر امور خارجه جان کری در خصوص لزوم بمباران سوریه در سال 2013 استفاده می شد.
اگر چه آسانژ امکان ترک سفارت اکوادور در لندن را ندارد جایی که او اکنون از تعقیب و آزار و اذیت پنهان شده است ، سخنرانی اش به صورت کنفرانس تلفنی امکان پذیر شد.
اجلاس رسانه ی بین المللی با نام " عصر جدید خبرنگاری: خداحافظی با مسیر اصلی" ششم و هفتم ماه ژوئن 2016 در مسکو برگزار شد. سازمان دهندگان موضوع اصلی بحث و بررسی ها را اوضاع حرفه ای و رشته و نقش خبرنگاران در جهان معاصر قرار دادند. کارشناسان رسانه از سی کشور از جمله روسیه ، آمریکا ، بریتانیا، فرانسه ، امارات متحده عربی ، مصر، هند، چین ، ارمنستان و آذربایجان در این اجلاس شرکت کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала