آسانژ اعلام کرد که « گوگل» متحد نزدیک هیلاری کلینتون در کارزار انتخاباتی بر سر ورود به کاخ سفید است

© AFP 2023 / John Stillwell آسانژ بنیانگذار سایت « ویکی لیکس»
آسانژ بنیانگذار سایت « ویکی لیکس» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه و « گوگل» از یکدیگر استفاده می کنند.

افشاگری های جدید جولیان آسانژ.  اینبار افشاگری ها به  کارزار ماقبل انتخاباتی  در آمریکا  مربوط می شود.  آسانژ بنیانگذار سایت « ویکی لیکس»  اعلام کرد که  سایت جستجوی « گوگل»  متحد نزدیک  هیلاری کلینتون  در  کارزار انتخاباتی بر سر ورود به کاخ سفید  است.

آژانس خبری « ریا نووستی» به نقل از  آسانژ  گزارش داد: « وزارت امور خارجه  و « گوگل» از یکدیگر استفاده می کنند.  این را می توان همگرایی در سطوح مختلف  نامید».

جولیان آسانژ در توضیح  این نظریه گفت: « گوگل  نیمی از بازار اسمارت فون ها را کنترل می کند  و اگر  « دیوایس» کنترل شود،  یعنی کاربر تحت کنترل قرار دارد.

بنیان گذار « ویکی لیکس»  پیشنهاد کرد به  رویدادهای سال 2015 میلادی توجه شود.  ابتدا گوگل  با  دولت باراک اوباما زد و بند داشت. ریاست این شرکت  هر هفته  طی چهار سال اخیر  به کاخ سفید  رفت و آمد می کند.

اما نقش گوگل در کارزار ماقبل انتخاباتی  به این نکته محدود نمی شود.  اریک اشمیدت،  رئیس سابق « گوگل» ریاست شرکتی را عهده دار بود  که ضمیمه دیجیتال  کارزار  ریاست جمهوری  هیلاری  را طراحی  می کرد.  در عین حال آسانژ متذکر شد که اریک اشمیدت رئیس دوم کمیته  فناوری نو پنتاگن است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала