احتمال نامزدی یک ایرانی برای ریاست‌ جمهوری آلمان

© Flickr / Adam Wylesآلمان خواستار گفتگو میان ایران و عربستان است
آلمان خواستار گفتگو میان ایران و عربستان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به دنبال عدم تمایل رئیس جمهوری کنونی آلمان از حضور دوباره در انتخابات احتمال کاندیداتوری یک ایرانی در این سمت قوت گرفته است.

یه گزارش مهر به نقل از روزنامه آلمانی دی ولت، «یوآخیم گواک» رئیس جمهوری کنونی آلمان عدم تمایل خود برای کاندیداتوری مجدد در انتخابات آتی ریاست جمهوری در این کشور را اعلام کرد. وی در بیان علت این امر اظهار داشت: با توجه به شرایط جسمی و سنی توانایی حضور دوباره در عرصه سیاست آلمان را در خود حس نمی کنم.

در میان کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری آلمان نام یک ایرانی خودنمایی می کند.

«نوید کرمانی» نویسنده و اسلام شناس متولد شده در آلمان از پدر و مادری ایرانی است. وی از شهرت خوبی در جامعه آلمان برخوردار بوده و کتابهای او مخاطب خاص خود را دارد.

از دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری آلمان می توان به «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر امورخارجه، «ولفگانگ شویبله» وزیر دارایی، «اورزلا فون در لاین» وزیر دفاع و «نوربرت لامرت» رئیس پارلمان اشاره کرد.

از زمان اعلام انصران گواک برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آلمان گمانه زنی درباره کاندیدای مختلف در سایت های معتبر آلمانی شروع شده که در این بین نام «نوید کرمانی» تقریبا در بین همه لیست های احتمالی وجود دارد.

در یک نظرسنجی از سوی دی ولت «نوید کرمانی» با ۱۶ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفته است «لامرت» با احراز ۴۰ درصد در رده اول قرار داشته و «اشتاین مایر» با کسب ۲۰ درصد در جایگاه دوم جای گرفته است.

نفر اول لامرت با ۴۰ درصد رئیس مجلس فعلی آلمان از حزب مرکل یعنی مسیحی دموکرات و نفر دوم اشتاین مایر با ۲۰ درصد.

ریاست جمهوری در نظام سیاسی آلمان مانند اتریش از قدرت اجرایی خاصی مانند صدراعظم برخوردار نبوده، اما در مقام نظارت بر انتخاب صدراعظم و کابینه نقش مهمی دارد.

انتخابات ریاست جمهوری آلمان در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала