روزنامه آمریکایی: داعشی های غربی در عراق و سوریه خواستار بازگشت به میهنشان هستند

© REUTERSIŞİD militanları
IŞİD militanları - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبه نظامیان و هواداران گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) از کشور های غربی ایمان خود به این گروه را از دست داده و هرچه بیشتر درخواست می کنند آنها را از عراق و سوریه به میهنشان بازگردانند.

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" با استناد به اطلاعات دریافتی از دیپلمات های سفارتخانه های شش کشور در ترکیه این مطلب را گزارش داده است. سخن بر سر خارجیانی است که با باور به تبلیغات داعش در عملیات جنگی شرکت کرده یا فقط سوگند وفاداری به داعش را خورده اند و اکنون در وضع دشواری قرار گرفته اند. این وضع در نتیجه آزاد سازی شهر فلوجه توسط ارتش عراق و از سرگیری پیشروی به سوی شهر رقه، تکیه گاه دیگر داعشی ها در سوریه به وجود آمده است.
روزنامه "وال استریت ژورنال" سخنان دیدیو له بره، هماهنگ کننده سرویس های اطلاعاتی فرانسه را نقل می کند که می گوید تعداد زیادی از فرانسوی ها پس از آغاز عقب نشینی نیروهای داعش از شهرها، به میهن خود باز می گردند. به نوشته این روزنامه حدود 150 شهروند فرانسه و پنج کشوردیگر غربی از دیپلمات های کشورهای خود درخواست کردند در بازگشت آنها به وطن کمک کنند. تعداد دقیق شبه نظامیانی که از این کشورها جذب داعش شده اند، معلوم نیست.
حالا سرویس های اطلاعاتی کشور های فوق الذکر باید وضع فراریان از داعش را بررسی کنندتا معلوم شود که آیا آنها واقع پشیمان هستند یا مخصوصا برای اجرای عملیات تروریستی همچون عملیات تروریستی فاجعه بار سابق در پاریس و بروکسل اعزام می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала