سفیر سابق بریتانیا در سوریه: آمریکا از القاعده جانبداری می کند

© Flickr / Emerson Begollyتهدید القاعده به ترور سرمایه داران بزرگ آمریکایی از جمله بیل گیتس
تهدید القاعده به ترور سرمایه داران بزرگ آمریکایی از جمله بیل گیتس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا روسیه و نیروهای دولتی سوریه را به تمیز دادن گروه های دولتی و اپوزیسیون هنگام اجرای عملیات جنگی فرا خوانده است. به گفته پیتر فورد، سفیر سابق بریتانیا در سوریه "مثل این است که آمریکا جهت گیری خود را از دست داده باشد".

پیتر فورد اعلام کرد:" به نظر من اینکه آمریکا در ماهیت امر از القاعده جانبداری می کند، نابخردانه است. مثل این است که آمریکا جهت گیری خود را از دست داده باشد. واشینگتن تا به آن حد به فکر سرنگونی اسد است که عملا آماده بستن پیمان اتحاد با شرورترین دشمن است".

به گفته سفیر سابق بریتانیا در سوریه آمریکا خطرات اخلاقی و عملی چنین نزدیکی را درک نمی کند.

پیتر فورد گفت:"می ارزد آمریکا به صدای خردمند روسیه گوش کند. مسکو خواستار آن است که نیروهای اپوزیسیون بالصطلاح معتدل از آغوش گروه "جبهه النصره" خارج شوند تا بتوان به مواضع "جبهه النصره" حملات هوایی انجام داد. این در حالی است که رسما معتقدند "جبهه النصره" دارای ارتباط با القاعده و دیگر گروه های جهادی از جمله جبش الاسلام، احرار الشام و فتح الاسلام بوده و از لحاظ عقیدتی و مذهبی از آنها جدایی ناپذیر است. آنها همچنین پیروی کشتار های گسترده و خشونت بیش از حد هستند. آنها همه شان یکسان هستند. دادن نقش اصلی به این گروه ها به موازات اپوزیسیون دمکرات و سکولار که بخش ناچیزی از نیروهای شرکت کننده در درگیری ها در سوریه را تشکیل می دهند، بسیار خطرناک است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала