کودک سوئیسی دو ساله با موهای بلوند در چادر توجه کاربران شبکه های اجتماعی را به خودش جلب کرده است

© AFP 2023 / Behrouz Mehri Женщина у мечети в городе Исфахан, Иран
Женщина у мечети в городе Исфахан, Иран - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانواده گردشگر سوئیسی، چادر را به عنوان لباس سنتی برای دختر دو و نیم ساله‌شان انتخاب می‌کنند، چون می‌گویند "دوست داشتیم دخترمان با لباسی باشد که بیشتر زنان و دختران ایرانی را با آن دیده‌ایم".

چند روزی است تصویر دختری خردسال با چشمانی آبی و موی بِلوند که چادری مشکی به سر کرده، آن‌چنان در شبکه‌های اجتماعی درحال انتشار است که حتی یکی از بخش‌های خبری مهم صدا و سیما هم به آن پرداخته است، البته با اطلاعاتی نه چندان درست.

 این عکس در مسجد جامع اصفهان توسط یک راهنمای فرانسوی‌ زبان گرفته شده است.

نوشین انصاری، راهنمای فرانسوی‌زبانی است که هفتم اردیبهشت‌ماه به همراه گروهش با این کودک دو و نیم ساله در مسجد جامع اصفهان درحالی روبه رو می‌شود که به خاطر نوع پوشش‌اش حسابی جلب توجه کرده؛ یک کودک سوئیسی که چادر مشکلی به سر کرده است. 

او که گپی کوتاه با این خانواده‌ی گردشگر داشته، به خبرنگار گردشگری ایسنا، می‌گوید: آن‌ها زن و شوهری سوئیسی بودند که به همراه دو فرزند کوچک‌شان سفری 10 روزه به ایران داشتند. من همراه گردشگران فرانسوی‌ام درحال بازدید از مسجد جامع اصفهان بودم که این خانواده‌ی چهار نفره را ملاقات کردم. پوشش دختر دو و نیم ساله‌ی آن‌ها توجه گردشگران همراه من را هم جلب کرد و مدام از او عکس می‌گرفتند. 

انصاری ادامه داد: علت این انتخاب را از پدر و مادر این کودک جویا شدم که آن‌ها گفتند "ما در ایران هستیم و دوست داریم فرهنگ این کشور را رعایت کنیم. دوست داشتیم دخترمان با لباسی سنتی باشد که بیشتر زنان و دختران ایرانی را با آن دیده‌ایم، برای همین یکی از این چادرهای مشکی را برای دختر کوچک‌مان خریدیم." البته چادر تنها لباسی بود که آن‌ها در اطراف مسجد جامع اصفهان می‌توانستند تهیه کنند". 

 

وی گفت: دختربچه به خاطر چادرش و این همه توجهی که به اومی‌شد خیلی هیجان‌زده شده بود، به طوری که وقتی پدر و مادرش هنگام خروج از مسجد جامع می‌خواستند چادر را از سرش دربیاورند، گریه کرد و اجازه نداد این کار را انجام دهند. رفتارهای او برای همه گردشگرانی که آن روز در مسجد جامع بودند، خیلی جالب بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала