گزارش و تحلیل

داعش یا گاو شیرده غرب

© AP Photo / StringerБоевики ДАИШ
Боевики ДАИШ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا تا به حال یک بار به نقشه جنگ بر علیه داعش نگاه کرده اید؟ از شمال و جنوب و شرق و غرب و هوا و زمین و... همه در صدد نابودی داعش هستند اما این گروه هنوز از جای خود تکان نخورده.

ایالات متحده آمریکا حدود دو سال است یک ائتلاف متشکل از 84 کشور برای مبارزه با داعش تشکیل داده. دولت های سوریه و عراق هم تمام امکانات وتوان نظامی خود را برای جنگ با داعش بسیج کرده اند. 

اگر امکانات لژستیکی داعش را برآورد کنید که ماجرا بسیار جالب تر می شود. ایالات متحده و همپیمانانش توانسته اند تعامل با یک کشور همچون ایران را با چفت و قفل هایی ببندند که به ادعای خودشان باز کردن آن برای خودشان هم بسیار پیچیده شده بعد داعش می تواند به راحتی نفت عراق و سوریه و لیبی و نیجریه و اموال غارت شده از زیورآلات مردم گرفته تا منابع زیرزمینی تا حتی خود مردم را بفروش برساند و پول های آن را به راحتی نقد کند. 

در حالی که افراد معمولی برای سفر از یک کشور به کشوری دیگر مجبور هستند از هفت خوان رستم ویزا و… رد شوند اعضای داعش به راحتی به هر مکانی در جهان بخواهند با تسلیحات مورد نیاز خود سفر می کنند.

در حالی که برخی کشورها برای دسترسی به یک فشنگ مشکل دارند داعش به راحتی نه فقط به انواع و اقسام تسلیحات کشتار جمعی دسترسی پیدا می کند بلکه بدون اینکه هیچ تهدیدی متوجه آن شود می تواند از آنها استفاده کند.

پایگاه شخصیتی شناخته شده مانند سید حسن نصر الله توسط گروه های اجتماعی بسته می شود اما پایگاه های جذب نیرو و تروریست برای داعش در گروه های اجتماعی به راحتی در حال فعالیت هستند.

Сирийские военные сжигают флаг ИГ, который был снят с древнего замка Пальмиры - اسپوتنیک ایران
ممكن است داعش پایتخت خود را از دست بدهد

یکی از اتفاقات بامزه ای که چند روز پیش افتاد unfollow کردن پایگاه های تویتر منسوب به آقای روحانی و ظریف توسط سایت وزارت امور خارجه آمریکا بود در حالی که پایگاه های منسوب به گروه داعش را follow می کنند.

آمریکایی ها ادعا دارند که هواپیماهای آنها می تواند یک مورچه را روی زمین رصد کند و آنقدر در هدف گیری دقیق هستند که می توانند یک هدف را با دقت چند سانتیمتر نابود کنند. من هم قبول دارم. ترور شیخ احمد یاسین توسط اسرائیلی ها ثابت کرد که چقدر هواپیماهای آمریکایی دقیق هستند چون یک فرد معلول فلج روی ویلچر توانستند از هوا هدف قرار دهند. اما زمانی که نیروهای الحشد الشعبی در عراق در حال پیشروی به مواضع داعش هستند شاهد آن هستیم که هواپیماهای ائتلاف به یکباره، البته به قول خودشان به اشتباه!، این نیروها را هدف قرار می دهند. یا اینکه به قول خودشان به اشتباه! بر سر نیروهای محاصره شده داعش تجهیزات و مهمات و آذوقه می اندازند و یا به اشتباه بیمارستانی که مخالفان داعش در آنجا مستقر هستند را مورد اصابت قرار می دهند و یا…

نمی دانم شما چطور، اما مدت هاست سوالی در ذهن بنده ترسیم می شود و آن این است که این داعش که می گویند چقدر قدرتمند است که سالهاست این همه کشور نمی توانند آن را شکست دهند؟ تنها پاسخی که می توانم برای این سوال پیدا کنم این است که اصلا تصمیمی برای شکست این گروه تروریستی، حد اقل از طرف ائتلاف 84 کشور وجود ندارد چون همه شواهد و قرائن فقط به این مساله اشاره می کنند که بودن این گروه تروریستی به نفع آنها است. در صورتی که این گروه تروریستی نابود شود آنها بهانه ای برای دخالت در عراق و سوریه و حضور در منطقه خاورمیانه و دیگر کشورها نخواهند داشت. حال بماند که اکثر شواهد و قرائن به این نکته اشاره می کند که این گروه تروریستی توسط ایالات متحده و همپیمانان آن در منطقه تغذیه می شود و اینها هستند که این تشکیلات را ساخته اند. همانگونه که القاعده را ساختند تا زمینه دخالت آنها در افغانستان را فراهم کند. همانگونه که همپیمانان آمریکا الشباب و… را در نیجریه و صومالی و لیبی و… ساختند تا زمینه دخالت آنها در آفریقا را فراهم کنند. همانگونه که ده ها گروه تروریستی در اقصی نقاط جهان ساخته اند تا زمینه دخالت آنها را فراهم کند.

حال جالب تر از همه اینها وقتی ملت های منطقه تلاش می کنند از خود دفاع کنند ملت ها متهم به تروریست بودن می شوند. اگر حماس یا جهاد اسلامی و یا حزب الله لبنان برای دفاع و آزاد سازی سرزمین های اشغال شده خود بجنگند تروریست تلقی می شوند و حامیان آنها نیز در صدر لیست حامیان تروریسم قرار می گیرند.

ناتو - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
شراکت اجباری امریکا با ترکیه در مبارزه با داعش

ای کاش سازمان ملل برای یک بار هم که شده اقدام به برگزاری کنفرانسی می نمود که در آن تکلیف تروریست و تروریست بودن و حامیان تروریست ها را مشخص می کرد وتعریفی بین المللی برای ترورسم وتروریست بودن و یا حامی و یا سازنده گروه تروریستی اعلام می کرد و اینقدر این گروه های تروریستی به گاو شیرده برای غرب تبدیل نمی شدند. چراکه طبق تعاریف فعلی ایالات متحده مبارزینی که بر علیه نازی ها برای آزادی فرانسه و یا روس تبارهایی که بر در جنگ جهانی  دوم در مقابل هیتلر ایستادند و یا حتی یهودی هایی که توسط آلمان ها و اوروپایی ها کشته شدند و یا سیاه پوستانی که در آفریقای جنوبی در مقابل آپارتاید ایستادند و یا… جنگیدند تروریست به حساب می آیند، چون برای آزادی و انسانیت برعلیه ظلم و استعمار و جنگیدند! و هر آنکه در راستای تامین منافع عمو سام بجنگد حتی اگر اقدام به استفاده از سلاح های کشتار جمعی و قتل عام افراد بی گناه و غیره گردد خوب است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала