گزارش و تحلیل

سفر دور دنیا با بالون هوایی

© Sputnik / Vladimir Trefilovفدور کونیوخوف سیاح روس
فدور کونیوخوف سیاح  روس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آلباتروس موقع پرواز هر گز از خط استوا عبور نمی کند.

از 15 تا 25 ماه ژوئن در استرالیا  سفر  دوردنیا  فدور کونیوخوف سیاح  روس با بالون هوایی  آغاز خواهد شد. کونیوخوف  35 هزار  کیلومتر را در ارتفاع از 5 تا 10 هزار  متر  از سطح زمین  بدون توقف پرواز خواهد کرد.

کونیوخوف، بالون را در استرالیا دریافت کرد.  اگر شرایط هوایی  مناسب باشد پرواز از بیابانی در غرب استرالیا  آغاز خواهد شد.  جهت پرواز از غرب به شرق خواهد بود.

سیاح روس در باره  این پرواز  تعریف  کرد و گفت در دوران جوانی  برای اولین بار  به قطب جنوب سفر کرد  و در آرزوی آن بود که  پرنده « آلباتروس» را به  روسیه ببرد. این پرندگان  موقع پرواز هر گز از خط استوا عبور نمی کنند.

—  در آرزوی بردن « آلباتروس» به روسیه بودم اما آرزوی من عملی نشد.  آرزوی دیگر من آن بود  که باد شمال روسیه  به قطب جنوب پرواز کند. »

پرواز بر  فراز استرالیا دو روز  ادامه خواهد داشت و تمام مسیر  2 هفته.  یکی از  مسائل  اصلی در این مسیر آن است که ترافیک هوایی سنگین است. کونیوخوف گفت که او باید  از ورود به توده ابر خودداری ورزد ، زیرا توده های ابر بالون را  به  اقیانوس پرتاب خواهند کرد.

 سیاح روس  با  رفع این موانع در انتظار  یک پرواز بیادماندنی است.

—  خودویژگی این پرواز آن است  که شبها همیشه ستارگان بالای سرم خواهد بود و روزها خورشید.  من کاری با ابرها نخواهم داشت.  زیر پایم اقیانوس  خروشان، کوه یخ ، برف، باران  و من در حال پرواز… من تا بحال  شاهد وجود دائمی ستارگان و خورشید  بالای سرم نبودم…»

در طول تاریخ پروازهای جهانی با بالون فقط دو پرواز  دور دنیا با بالون هوایی موفق بوده است.  فدور کونیوخوف سعی می کند  مسیر  استیو  فوسِت را تکرار کند که در سال 2002  میلادی  پس از ششمین تلاش  توانست این سفر را به انجام برساند.  کونیوخوف  امیدوار است  از همان  تلاش اول  این سفر را به پایان برساند.

شایان ذکر است  که فدور  کونیوخوف  رکورد جهانی پرواز طولانی با بالون را  شکست.  در مصاحبه با  شبکه تلویزیونی  « ار. ت»  گفت چه شرایطی باید هنگام برنامه ریزی سفرهای  خطرناک  در نظر گرفته شوند.  او قایق تک نفره خود را نشان داد  که با آن  بدون توقف در  هیچ یک از بنادر  و  بدون کمک  دیگران  اقیانوس  آرام  را کمتر از  160 شبانه روز  پشت سر گذاشت و رکورد جدید جهان را  برپا کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала