مراکز نفتی داعش توسط روسیه نابود شد

© Photo / Press service of the Russian Defense MinistryПодготовка к вылету самолетов ВКС России на авиабазе Хмеймим в Сирии
Подготовка к вылету самолетов ВКС России на авиабазе Хмеймим в Сирии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بمب افکن های روسی با ادامه عملیات انهدام تاسیسات استخراج و صادرات نفت داعش که اصلی ترین منبع تامین نیازهای ارزی این گروه تروریستی است، چهار مرکز دیگر نفتی را هدف قرار داده و نابود کردند.

به گزارش ایرنا، مرکز روسی نظارت بر آتش بس سوریه — مستقر در پایگاه هوایی حمیمم — امروز (شنبه) در بیانیه خود اعلام کرد: عملیات بمب افکن های روسیه در شمال غربی شهر رقه سبب انهدام چهار مرکز تولید نفت شد که به صورت قاچاق از سوریه خارج می شد.

روسیه که پس از برقراری آتش بس در اسفند ماه سال گذشته عملیات هوایی ضدتروریستی در سوریه را به پایین ترین سطح کاهش داده بود از هفته پیش بمباران مواضع گروه های تروریستی خارج از پیمان ترک مخاصمه از جمله مراکز تولید نفت داعش را از سر گرفته است.

سرگئی رودسکوی رئیس اداره کل عملیات ستاد کل ارتش روسیه نیز در این باره اعلام کرد که در چارچوب عملیات تضعیف و تخریب ساختارهای مالی و اقتصادی گروه های تروریستی ضد سوری، بمباران مراکز و تاسیسات استخراج و صادرات نفت در مناطق مختلف سوریه افزایش یافته است.

وی در این باره گفته است: کارشناسی های زیادی برای این عملیات انجام شده و حمله ها به مراکز استخراج غیرقانونی و وسایل قاچاق محصولات نفتی از سوریه به شدت افزایش یافته است.

وزارت دفاع روسیه چهارشنبه گذشته نیز اعلام کرد: بمب افکن های سوخو-34 یک پالایشگاه نفت واقع در منطقه تحت کنترل گروه تروریستی داعش را در استان حسکه بمباران کردند.

همکاری ضد تروریستی روسیه با سوریه و بمباران مواضع تروریست ها که از مهرماه سال گذشته آغاز شد، سبب جلوگیری تقریبا کامل قاچاق نفت توسط تروریست ها و همچنین نابودی کامل مراکز نفتی داعش در برخی مناطق تحت اشغال شده بود.

بنا به آمار اعلام شده، در این مدت 209 مرکز تولید و صادرات نفت متعلق به تروریست ها و بیش از دو هزار کامیون حمل فرآورده های نفتی منهدم شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала