گزارش و تحلیل

هولوکاست و یا هولوکاست جدید؟

© Sputnik / Anton Denisovگل سرخ در محل یادبود اردوگاه مرگ
گل سرخ در محل یادبود  اردوگاه مرگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بریتانیا برگزاری مسابقه کاریکاتور را مورد نکوهش قرار داد.

 در تهران دومین مسابقه  بین المللی کاریکاتور  « هولوکاست»  به پایان رسید.  آثار در  موزه  فلسطینی  هنرهای معاصر به نمایش گذاشته شدند.  انجمن هنرهای زیبا  انقلاب  و دفاع مقدس مبتکر و سازماندهنده این  مسابقه بود.  سازماندهندگان  بیش از 800  اثر  از بیش از  300  هنرمند و نقاش را دریافت کردند، از جمله  140 نقاش از ایران  و  نقاشانی از  برزیل، فرانسه و اندونزی و ترکیه و چین.

 وزارت امور خارجه  بریتانیا  برگزاری این مسابقه را مورد نکوهش قرار داد.  در اعلامیه وزارت امور خارجه بریتانیا آمده است: «  بریتانیا  هر گونه فعالیتی  که  هولوکاست را نفی کند  محکوم می کند.  شخصیت های رسمی بریتانیا در ایران مخالفت جدی  با برگزاری مسابقه  کاریکاتور در خصوص  « هولوکاست»  را ابراز نمودند». وزارت امور خارجه آلمان نیز اعلامیه مشابهی  صادر  کرد.

سازماندهندگان ایرانی مسابقه  توضیح دادند  که هدف آنها نفی « هولوکاست» نبود.  بر عکس  سازماندهندگان  می خواستند با  برگزاری این  مسابقه  به مخالفت  با « آزادی خیالی  بیان  در غرب، آمریکا و اسرائیل  برخیزند که  به روزنامه دانمارکی  «  شارلی ابدو »اجازه داده است بارها و بارها به  انتشار  کاریکاتورهای  منزجر کننده بپردازد و به  احساسات مؤمنان توهین  کند و  ارزش های مقدس ادیان الهی را تحقیر کند. »

  سید مسعود  شجاعی  طباطبایی  هماهنگ کننده  نمایشگاه  کاریکاتورها  در مصابحه با ماریا الشعلان  خبرنگار « سپوتنیک»  در این خصوص اظهار نظر نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала