رهبر ایران: هر فردی و جریانی که به آمریکا اعتماد کند، سیلی‌اش را هم خواهد خورد

© AFP 2023 / Iranian Supreme Leader's Websiteآیت الله خامنه ای از ضرورت افزایش بنیه رزمی ارتش ایران سخن گفت
آیت الله خامنه ای از ضرورت افزایش بنیه رزمی ارتش ایران سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیت الله علی خامنه ای، رهبر دینی ایران هرگونه همکاری با واشینگتن را منتفی دانسته و خاطرنشان کرد آمریکا کمافی السابق دشمن تهران است.

به گزارش خبرگزاری"ایسنا"، خامنه ای با اشاره به آمریکا اظهار داشت:" ذات نظام سلطه اقتضا می‌کند که با نظام اسلامی دشمن باشد ،چرا که منافعشان ۱۸۰ درجه با یکدیگر اختلاف دارد. نظام سلطه اهل خیانت، جنگ‌افروزی و ایجاد سازماندهی گروه‌های تروریستی است. اهل سرکوب کردن گروه‌های آزادی‌خواه و اهل فشار آوردن بر مظلومین مانند فلسطین است. نظام اسلامی نمی‌تواند نسبت به این مسائل بی‌تفاوت بماند". 

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: "آمریکا ۲۸ مرداد کودتا راه انداخت و حکومت ملی را سرنگون کرد و از اول انقلاب تا به امروز با ما دشمنی می‌کند. در زمان طاغوت، ساواک را برای شکنجه مردم راه انداخت. در جنگ هشت ساله حداکثر کمک را به دشمنان ما کرد. هواپیمای مسافربری ما را سرنگون کرد، ما را تحریم کرد آیا اینها دشمنی نیست؟"

آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: "هر فردی و جریانی که به آمریکا اعتماد کند، سیلی‌اش را هم خواهد خورد؛ همچنان که خوردند. در همین چند سال اخیر در جریان سیاسی به خاطر مصلحت‌اندیشی و تاکتیک، با آمریکایی‌ها رفیق شدند و اعتماد کردند و چوب آن را خوردند. هر کسی با نام اسلام و در جهت اسلام حرکت می‌کند، اگر به آمریکا اعتماد کند، خطای بزرگی مرتکب شده است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала