زیردریایی انگلیسی در سواحل ساردنی

© AP Photo / Massimo Domenico Bondoneکشف زیردریایی انگلیسی « ار311» در آبهای ساردنی.
کشف  زیردریایی انگلیسی « ار311»  در آبهای ساردنی. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زیر دریایی انگلیسی 73 سال پیش در آبهای ساردنی ناپدید شد.

 « کشفی شگفت آور ، به ویژه  به این دلیل که انتظار  پیدا کردن آن را نداشتیم!» غواص ایتالیایی  ماسیمو  دمِنیکو  بوندونه،  احساسات خود  پس از کشف  زیردریایی انگلیسی « ار311»  را با هیجان زیاد  بیان کرد. زیر دریایی  انگلیسی  73 سال پیش در آبهای ساردنی  ناپدید شده بود.

 در سواحل  جزیره «  تاوُلارا»  در گرما گرم  جنگ جهانی دوم،  زیردریایی انگلیسی  با 71 ملوان   غرق شد. از سال 1943 هیچگونه خبری از آن نبود.  چند روز پیش  بوندونه  با کمک   متخصصان و حمایت فنی  از باشگاه غواصان  « Orso Diving Club»  پس از چند تلاش نافرجام و قبول شکست خود ، در عمق 100 متری  زیردریایی  را پیدا کرد که تقریبا آسیبی ندیده بود.

پژواک جنگ جهانی دوم طولانی است.  در میدان های نبرد تا کنون  باقیمانده های سربازان — شاهدان  آن دوران تراژیک یافت می شود.  وظیفه زیردریایی  « Royal Navy»  نابودی کشتی  های جنگی   ایتالیایی Trieste   و  Gorizia بود. اما سرنوشت کاری کرد تا پس از 73 سال، همانا ایتالیایی ها  این زیردریایی دفن شده در  اعماق  دریا را پیدا کنند.  با کشف این زیردریایی  خانواده های  ملوانان  انگلیسی از آخرین آرامگاه  نزدیکان  خود باخبر شدند. آنها ابراز سپاسگزاری  کردند.

رادیو « سپوتنیک» با  ماسیمو  دومِنیکو  بوندونه، قهرمان این  ماجرا به گفتگو نشست.  بوندونه  در این خصوص گفت:  بر طبق سنت  معمول،  آنچه در دریا یافت شود به  وطن اصلی  باز نمی گردد و در  محل کشف باقی می ماند.  به مجرد آنکه  رسما اعلام شود که این زیر دریایی همان زیر دریایی « ار.311» انگلیسی است ،  مراسم رسمی  با شرکت نمایندگان ایتالیا و بریتانیا  برگزار خواهد شد و این محل  به عنوان  آرامگاه  جنگی  برسمیت شناخته خواهد شد.  جسد 71 ملوان  در داخل زیردریایی دست نخورده باقی مانده است.  ما  نتوانستیم  وارد زیردریایی  بشویم که به نظر من خدا را شکر! 73 سال از آن زمان گذشته است و دشمنان سابق دوستان  کنونی ما هستند.  خویشاوندان  ملوانان انگلیسی  از من تشکر کردند.  آنها خیلی تحت تأثیر این  خبر قرار گرفته اند. خانواده های ملوانان نامه های  سپاسگزاری برای من ارسال می کنند و  انجمن  غواصان نیز  از ما تشکر کرده است.  همه آنها  از برخورد  محترمانه ما  نسبت به  اجساد سربازان آن جنگ که در عمق آبها   به خواب ابدی فرو رفته اند  ابراز رضایت و  سپاسگزاری کردند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала