انتقاد اسنودن از بی اعتنایی مقامات آمریکا به جنجال استفاده کلینتون از ایمیل شخصی

© AP Photoادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا
ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاگر معروف از سیاست استانداردهای دوگانه مقامات امریکا در زمینه پخش اطلاعات محرمانه انتقاد کرد.

هیلاری کلینتون هنگام عهده دار بودن سمت وزارت خارجه با نقض قانون فدرال آمریکا به جای ایمیل مخصوص تحت حفاظت دولتی از ایمیل شخصی استفاده می کرد اما این تخلف وی هیچونه تعقیب قضایی را به دنبال نداشت اما وضع در رابطه با اسنودن فرق دارد. این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا با افشای ابعاد فعالیت سرویس های اطلاعاتی کشور خود قانون را نقض کرد و در این رابطه وی را بر خلاف کلینتون به جاسوسی و سرقت اموال دولتی متهم کردند.
آخر هیلاری کلینتون با استفاده از ایمیل شخصی خطر افشای اطلاعات محرمانه را به وجود آورده و این تخلف را می توان مشمول قانون جاسوسی دانست و تخلف وی برابر تخلف اسنودن است که اطلاعات درباره برنامه های مورد استفاده در آمریکا برای جاسوسی از مردم را افشا کرده است.
ادوارد اسنودن در صفحه خود در "توییتر" نوشت:"اگر مقررات استفاده از اطلاعات محرمانه را به نفع عموم مردم نقض کنی ، مورد شکنجه قرار می گیری اما اگر این کار را برای نفع شخصی انجام دهی، رئیس جمهور می شوی".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала