گزارش و تحلیل

آلمان خواهان سبک تر شدن تحریم های علیه روسیه

© AP Photo / Sergei KarpukhinКанцлер Германии Ангела Меркель и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле
Канцлер Германии Ангела Меркель и президент России Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در اجلاس کسب و کار " روز کارآفرین : روسیه در مناطق آلمان" که این روزها به کار خود پایان می دهد ، معاون صدراعظم آلمان زیگمار گابریل خواستار خاتمه ی ایزوله روسیه و آغاز گفتگو با این کشور شد. روزنامه ی Der Spiegel در این باره اطلاع داد.

معاون صدراعظم گفت که مسکو ، شریک مطمئنی است و بر لزوم لغو تدریجی تحریم ها تاکید نمود. پیشتر وقتی تصمیم مربوط به تمدید تحریم ها اتخاذ شد ، وی بیانیه ی مشابهی انجام داد اما به جایی نرسید. این روزنامه می نویسد اما اینبار همه چیز ممکن است به شکلی دیگر رقم بخورد.   

تا به حال آلمان از موضعی پشتیبانی می کرده که لغو محدودیت های تجاری و ممنوعیت ورود را تنها در صورت اجرای کامل شرایط توافق مینسک ممکن می ساخت. اما اکنون برلین آماده است که با مسکو مصالحه کند و تحریم ها را تضعیف نماید در صورتی که در روند مینسک پیشرفت هایی حاصل گردد.

فرانک والتر اشتاینمایر، وزیر امور خارجه آلمان بیان داشت: " من همواره از موضعی حمایت کرده ام که تحریم ها هدف نهایی نباشد. اگر در اجرای توافق مینسک پیشرفت هایی دیده شود آنوقت می توان در مورد تحریم ها بحث کرده و آنها را سبکتر کرد. "

آلمان خواستار گفتگو میان ایران و عربستان است - اسپوتنیک ایران
نمایندگان آلمانی با لغو تحریم های علیه روسیه موافقند

در این روزنامه آمده است که صدراعظم نیز از این سیاست حمایت می کند. در واقع نمایندگان حزب سوسیال دموکرات آلمان طرفدار از سرگیری رابطه با مسکو هستند. و اگرچه اشتاینمایر هیچ گاه به صورت آشکارا به نفع سبک شدن تحریم ها ابراز نظر نکرده است اما از مدت ها پیش از ایده بازگشت به فرمت گروه هشت با روسیه اصرار دارد. مرکل همیشه سیاست سخت گیرانه ای داشته اما اکنون دولت وی نیز موضع نرمی به خود گرفته است.

Der Spiegel شرح می دهد: طرح برلین شامل این است که در عوض همکاری مسکو در اجرای انتخابات محلی در شرق اوکراین برخی از تحریم ها لغو شود. با توجه به تمامی بدیهیات این امر به محدودیت های ملی و همچنین تحریم کریمه مربوط است. در واقع ممنوعیت ورود به آلمان برای برخی از افراد به طور مثال اعضای پارلمان روسیه برداشته شده و مدت زمان تمدید تحریم ها از شش تا سه ماه کاهش می یابد.

برلین لزوم این تصمیم گیری را تجمع اتحادیه اروپا می داند بنابراین بین طرفین تحریم و آن کسانی که با دیده ی شک و تردید به آن می نگردند اختلاف نظرهای بیشتری بروز می کند. چند هفته پیش اشتاینمایر خاطر نشان کرد که درگیری برای تمدید تحریم ها بیشتر می شود و رسیدن به یک موضع مشترک در خصوص این مسئله سخت تر و پیچیده تر شده است.

گرنوت ارلر، فرد تام الاختیار دولت آلمان در همکاری بین جوامع بیان داشت: " برنامه ی اصلی ، حفظ اجماع در اتحادیه اروپاست. ما باید آماده باشیم که برای آن هزینه کنیم. در بدترین حالت همبستگی اروپا شکسته شده و اتحادیه اروپا نقش خود را از دست خواهد داد."

روسیه و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
صدمات بخش کشاورزی اتحادیه اروپا در اثر تحریم ها

در آن سر اقیانوس آتلانتیک طرح های برلین را بدون شور و اشتیاق پذیرفته اند. سفیر آمریکا در آلمان جان امرسون بیان داشت: " تحریم های ضد روسی ممکن است تنها در صورتی لغو شود که تمامی شرایط توافق اجرا گردد. اگر چیزی تغییر کند آنوقت ضعف حاصل شده است. و این امر ممکن است به بروزحوادث خطرناکی را منجر شود. "

Der Spiegel  می نویسد: در عین حال غرب یک بار دیگر بر روی گفتگو با روسیه شرط بندی می کند. این روزنامه برای تایید گفته های خود از سرگیری فعالیت شورای روسیه و ناتو را پیش می کشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала