استفاده شبه نظامیان داعش از شبکه های اجتماعی برای تجارت برده های جنسی

© Flickr / Hashoo Foundation USAدر پاکستان به شوهر اجازه داده شده که همسران خود را کمی لت کنند
در پاکستان به شوهر اجازه داده شده که همسران خود را کمی لت کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بعد از انتشار مطلب روز شنبه سایت واشنگتن پست، بسیاری از رسانه ها به این واقعیت توجه نشان دادند که گروهک تکفیری داعش از شبکه های اجتماعی برای تجارت آنلاین برده های جنسی استفاده می کند.

در این مطلب گفته شده که روز 20 مه ابو اسد آلمانی یکی از شبه نظامیان این گروه در صفحه فیس بوک خود اعلامیه ای راجع به فروش دو زن جوان منتشر کرده است و نوشته: «قابل توجه تمام برادرانی که به دنبال خرید برده هستند. قیمت این افراد 8000 دلار است». بعد از چند ساعت در همان صفحه عکس دیگری با این یادداشت مشاهده شد: «یک برده دیگر هم هست. قیمت آن هم 8000 دلار است».
مسئولین فیس بوک این تصاویر را بعد از انتشار بلافاصله پاک کردند. اما گروه رصد Middle East Media Research Institute توانست به موقع یک کپی از عکس ها و مطالب تهیه کند. فعالان حقوق بشر می گویند که شبه نظامیان گروه تکفیری داعش قصد داشتند یکصد برده را از طریق اینترنت به فروش برساند. آنها برای دستیابی به این هدف از انتشار مطالب در سایت های اجتماعی و یا گروه های خاص استفاده می کنند. به گفته ماموران امنیتی، ابو اسد آلمانی، شهروند آلمان است که در صفوف داعش در سوریه می جنگد. وی از صفحه خود در شبکه های اجتماعی برای جمع آوری پول برای داعش استفاده می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала