گزارش و تحلیل

جنگ غرب با روسیه

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniلندن
لندن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هشدار فوری از فرماندهی عالی نظامی.

کتابی تحت  عنوان « سال 2017. جنگ با روسیه»  در قفسه کتابفروشی های لندن  ظاهر شد.  در این کتاب به شکل داستان جنگ ناتو و مسکو  توصیف می شود.

ایده داستان ساده است: در سال 2017 میلادی  روسیه کشورهای حاشیه بالتیک را  تصرف کرده و  درگیری به یک جنگ تمام عیار  فدراسیون روسیه و ناتو می انجامد.  ریچارد شیرِف، نویسنده این کتاب  ژنرال بازنشسته  یکی از  مطلع ترین  متخصصان نظامی  ناتوست. عنوان زیر فصل چنین است: « هشدار فوری از فرماندهی عالی نظامی».

شیرف  در  سریال سیاسی  که در شبکه تلویزیونی بی بی سی در  فوریه سال 2016 میلادی نشان داده شد نقش خود را بازی کرده بود. در این فیلم، 10  نماینده  محافل نظامی و دیپلماتیک فتح فرضی بالتیک توسط روسیه  و واکنش  ناتو به این حمله را  بررسی کردند.

پیداست ژنرال بازنشسته تصمیم گرفت  جامعه را به  ضرورت مقابله با مسکو  قانع سازد.

 اما ژنرال شیرِف نتوانست با خبرنگار « ار.ت» ملاقات کند.  وی بارها در مصاحبه های خود اعلام کرد که نگران  ضعف ناتوست و می خواهد ائتلاف را وادار به تحکیم قدرت دفاعی  خود در کشورهای بالتیک  کند. نویسنده امیدوار است که کتاب او بتواند  مانع از «تهاجم روسیه» بشود.

اهالی بریتانیا در باره چنین پیش بینی تاریکی  که در کتاب از آن تعریف می شود چه نظری دارند؟ اکثر آنها  در  امکان اجرای چنین سناریویی ابراز شک کردند.

یکی از ساکنان محلی گفت: نخیر، چنین اتفاقی رخ نخواهد داد».

 اما یکی از عابران گفت که روسیه می تواند مانع از پیشروی ترکیه  بشود.

 تعدادی گفتند که در سال آینده چنین چیزی رخ نخواهد داد اما « در سال های آینده  اوضاع  جالب تر خواهد شد».

 دیگران گفتند: « خیلی چیزها به خطر خواهد افتاد. پوتین تا آن حد احمق نیست».

یکی از  ساکنان بریتانیا گفت: فکر کنم ما  دوست داریم  دشمن خیالی برای خود  اختراع کنیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала