گزارش و تحلیل

سرگئی لاوروف : بحران اوکراین وابستگی اروپا به آمریکا را نشان داد

© Sputnik / Vladimir Pesnyaسرگی لاوروف
سرگی لاوروف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه مجارستانی "Magyar Nemzet"، از وابستگی اروپا به آمریکا اشاره کرد.

مجارستانی "Magyar Nemzet"، به وابستگی اروپا به آمریکا اشاره کرد.
سرگئی لاوروف حضور روند منفی در روابط روسیه با اتحادیه اروپا را متذکر شد. به نظر وی، علت بحران تعامل کنونی ،در درجه اول، مربوط به عدم میل داشتن بروکسل برای تنظیم گفت و گو با مسکو است.
وزیر روسیه گفت:

"قبل از همه، می خواهم به این نکته اشاره کنم که بحران کنونی در روابط با اتحادیه اروپا، نتیجه عدم میل مصارانه همتایان اروپایی ما برای ایجاد گفتگو بر اساس یک مشارکت واقعی بود".


همه تلاش های روسیه برای عادی کردن همکاری، به دلیل پایبندی اتحادیه اروپا به "سیاست کوته بینانه تعرض فضای ژئوپولیتیک" بهم می خورند. با همه اینها، لاوروف خاطرنشان می کند که بروکسل مستقل در این تلاش ها نیست. نشانه آشکار آن، کودتا و بحران طولانی در اوکراین است.
رئیس دستگاه سیاسی روسیه همچنین گفت:

"به نظر می رسد که ما به استقلال اروپا در صحنه بین المللی بیش از حد ارزش قائل شدیم. تصور می رود که بحران اوکراین درجه بالایی وابستگی اتحادیه اروپا از نفوذ سیاسی و اقتصادی واشنگتن علنی ساخت".
این حقیقت، در ارتباط دادن تحریم های ضد روسی با توافقات "مینسک —2" آشکار می شود. اوکراین هم با استفاده از این فرصت، به کارشکنی این توافق ادامه می دهد. در نتیجه، "روابط روسیه و اروپا، گروگان خط غیر مسئولانه مقامات اوکراین شده است".


وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد:

"اتحادیه اروپا لغو تحریم ها را منوط به اجرای توافق مینسک از طرف روسیه کرده است. چنین پیوند و ارتباط در ذات خود پوچ و بی مفهوم است! معلوم است که کشور ما طرف درگیری در اوکراین نیست. مطرح این گونه مسئله، کارشکنی تحقق بسته اقدامات مینسک بدون مجازات را تشویق می کند".


در تفسیر وضعیت موجود،آقای لاوروف ازدرک مقامات اروپایی مبنی بر بدخیمی رویارویی بر اساس تحریم های ضد روسی و لزوم بازگشت به گفتگوی سازنده، ابراز امیدواری کرد. با این حال، وی باز هم تاکید کرد که روسیه قصد ندارد از منافع ملی خود، تحت هیچ شرایطی امتناع ورزد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала