پوتین درباره روابط روسیه و اتحادیه اروپا: باید منافع یکدیگر را در نظر گرفت

© Sputnik / Michael Klimentyev Президент России Владимир Путин на совещании по вопросам ликвидации последствий природных пожаров
Президент России Владимир Путин на совещании по вопросам ликвидации последствий природных пожаров - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با یک نشریه یونانی اعلام کرد مسائل غیر قابل حل در روابط روسیه و اتحادیه اروپا وجود ندارد. پوتین معتقد است برای بازگشت به راه مشارکت مختلف الابعاد "باید فقط از منطق باطل بازی علیه فقط یک دروازه دست برداشته" و همچنین منافع و عقاید یکدیگر را در نظرگرفت.

رهبر روسیه گفت:" اکنون روسیه و اتحادیه اروپا به یک دوراهی رسیده اند که در آن باید به این سوال پاسخ داده شود که ما آینده روابطمان را چگونه می بینیم و قصد داریم در کدام راستا حرکت کنیم؟ به عقیده من از رویدادهای اوکراین باید نتیجه گیری های شایسته شده و به ایجاد ناحیه همکاری اقتصادی و انسانی بر اساس ایجاد ساختار امنیت برابر و تقسیم ناپذیر در فضای وسیع از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام پرداخته شود. هماهنگی روند های همگرایی اروپایی و اوراسیایی باید گام مهمی در این راه شود".
رئیس جمهور روسیه معتقد است اروپا با رقابت روزافزون دیگر مراکز نفوذ در جهان معاصر روبرو است. وی نمونه اجلاس سران روسیه و "آسه آن" را در سوچی را ذکر کرد که در آن مسائل مبرم بین المللی و چشم انداز های طرح های همگرایی و تعمیق همکاری در منطقه آسیا و اقیانوسیه مطرح شدند.
پوتین خاطرنشان کرد که فقط با یکی کردن امکانات همه کشور های اروپایی از جمله روسیه می توان مکان شایسته این "قاره قدیمی"در واقعیات نوین بین المللی را تامین کرد".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала