گزارش و تحلیل

مذاکرات مستقیم تجار ایرانی و روس در هتل رادیسون مسکو

© Sputnik / Sergey GuneevВид на гостиницу Radisson Royal Moscow после выключения подсветки в рамках экологической акции "Час Земли" в Москве
Вид на гостиницу Radisson Royal Moscow после выключения подсветки в рамках экологической акции Час Земли в Москве - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خبرگزاری اسپوتنیک- روز سه شنبه و چهارشنبه مورخ 24 و 25 ماه می هتل رادیسون مسکو میزبان تاجران و فعالان اقتصادی روس و ایرانی بود.

این همایش با حضور دکتر مرتضی شهیدزاده- رئیس بانک کشاورزوی ایران، هیاتی متشکل از اعضای اتاق بازرگانی و سازمان توسعه تجارت ایران و جمعی از فعالان اقتصادی و تاجران ایرانی و روس برکزار گردید. این همایش فرصت بسیار خوبی برای مذاکرات مستقیم و شناسایی فرصتهای تجارت میان دو کشور بود، اگرچه طرف روس در این گردهمایی حضور بسیار پرنگ تری نسبت به ایران داشت. فعالان اقتصادی در حوزه‌های مواد غذایی وکشاورزی، ساختمان، حمل و نقل، بیمه و بانک‌داری و گردشگری و… در این نشست مشترک حضور یافته اند. همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه در حالی در مسکو برگزار که حسن مرتجی- مدیر برگزاری این همایش به خبرگزاری اسپوتنیک گفت:

« من چندین سال است که در زمینه برگزاری کنفرانسهای تجاری در کشورهای روسیه و سی آی اس فعالیت دارم، و باید اعتراف کنم که امروز تعداد شرکتها کنندگان به ویژه از سوی طرف روس غیرقابل انتظار بود. هدف ما افزایش توسعه صادرات محصولات غیر نفتی ایران و افزایش نقش ایران در تامین نیازهای روسیه این کشور همسایه و بزرگ ایران، همچنین سایر مشترکات دو کشور در حوزه تجارت می باشد. در این همایش بخش خصوصی دو کشور حضور پررنگتری نسبت به بخش دولتی داشتند و همین امر سرآغاز فصل نوینی در همکاری‌های دوجانبه خواهد بود. در تلاش هستیم تا در ماه اکتبر نیز مجدد چنین فروم تجاری را در آستاراخان برگزار نماییم.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала