محکومیت خبرنگار ترک به 20 ماه حبس و محرومیت از حقوق مادری به خاطرگرفتن ویدئو در جلسه دادگاه

© Fotolia / Tanor27Турецкий флаг на одной из городских улиц
Турецкий флаг на одной из городских улиц - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خانم آرزو ییلدیز، خبرنگار ترک به خاطر انتشار ویدئوهای جلسه دادگاه برای رسیدگی به پرونده بازرسی از کامیون های متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه که احتمالا حامل اسلحه برای جهادی های سوریه بودند، به 20 ماه حبس و محرومیت از حقوق مادری محروم شد.

به گزارش روزنامه "جمهوریت"، بازرسی از کامیون ها در ژانویه سال 2014 رخ داد و دارای بازتاب گسترده ای در ترکیه بود. مقامات ترکیه گفتند این کامیون ها حامل کمک های مادی، فنی و انسانی برای ترکمن های سوریه بودند. روزنامه جمهوریت در ماه مه سال گذشته عکس ها و ویدئو هایی درباره بازرسی از کامیون ها منتشر کرد که در انها جعبه های حاوی گلوله های توپ ، خمپاره و دیگر مهمات دیده می شود.
رجب طیب اردوغان اندکی پس از انتشار این مطلب از دادستانی درخواست کرد علیه روزنامه جمهوریت پرونده کیفری تشکیل دهد و به دنبال آن جان دوندار ، سردبیر و اردم گل، رئیس دفتر روزنامه جمهوریت در آنکارا به ترتیب به پنج سال و دو ماه و پنج سال حبس محکوم شدند.
حالا خانم آرزو ییلدیز، خبرنگار ترک به خاطر انتشار ویدئوی محاکمه دادستان هایی که اجازه بازرسی از کامیون های متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه را صادر کردند و سخنرانی های انها در دادگاه ه 20 ماه حبس و محرومیت از حقوق مادری محکوم شده است. آرزو ئیلدیز که دارای یک دختر 4 ماهه و یک دختر شش ساله است، قصد دارد خواستار تجدید نظر در رأی دادگاه شود چون این رأی را که در واقع به منزله مجازات فرزندانش است، خودسرانه می داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала