تصویب بودجه دفاعی آمریکا در کنگره که کمک نظامی به اوکراین را در نظر می گیرد

© Fotolia / Vichie81رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد
رسانه: واشینگتن تلاش می کند بین مسکو و تهران اختلاف به وجود آورد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجلس نمایندگان کنگره امریکا روز چهارشنبه با 277 رای موافق و 147 رای مخالف بودجه وزارت دفاع این کشور در سال 2017 به مبلغ 602 میلیارد دلار را به تصویب رساند. پیشتر کاخ سفید اعلام کرده بود رئیس جمهور احتمالا این سند را رد خواهد کرد.

این طرح قانونی وجوهی را برای جلوگیری از کاهش تعداد افراد نیروی زمینی آمریکا به کمتر از 480 هزار نفر در نظر گرفته و علاوه بر این افزایش پرسنل نیروی هوایی و سپاه تفنگدارن دریایی را پیش بینی می کند. همچنین خریداری ناو های جدید برای نیروی دریایی، بالگردها و هواپیماها از جمله جنگنده های جدید اف 35 و دیگر وسایل پیش بینی می شود.
طرح بودجه حاوی 3.4 میلیارد دلار برای تقویت امنیت متحدان آمریکا در اروپا بر اساس پیشنهاد کاخ سفید است.در متن طرح قانونی بودجه توضیح داده می شود که این وجوه برای "گسترش محسوس" حضور آمریکا در اروپا از جمله "استقرار نیروی های بیشتر آمریکا در آنجا و اعزام تجهیزات به آنجا برای تامین امکان استقرار تیپ زرهی اضافی " در نظر گرفته شده است.
قانونگذاران همچون سال گذشته وجوهی برای کمک رسانی نظامی به اوکران پیش بینی کرده اند اما این مبلغ بر خلاف امسال مه 250 میلیون دلار بود، فقط 150 میلیون دلار خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала