تدریس زبان فارسی در مدارس آلمان

© Flickr / Dr. Bashiфарси
фарси - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس مصوبه مجلس سنای فدرال آلمان زبان فارسی به عنوان یک واحد درسی در مدارس این کشور در کنار زبان‌های فرانسوی و انگلیسی تا سطح دیپلم دبیرستان به رسمیت شناخته شد.

به گزارش سایت "پیک ایران" به نقل از سایت "انتخاب"، با تصویب این طرح، از این پس زبان فارسی در تمام ایالت‌های آلمان در برنامه درسی مدارس دولتی (بنا به درخواست دانش‌آموز برای زبان دوم) گنجانده خواهد شد و دانش‌آموزان حق انتخاب یادگیری این رشته را در مدارس دارند.
همچنین به گفته وزیر آموزش ایالت مکلنبورگ فورپومن٬ قرار است برنامه‌ای به نام «طرح زادگاه یا وطن» برای کودکان در این ایالت اجرا شود که این طرح به منظوراحیای روحیه و حس تعلق بیشتر به وطن، با هزینه‌ای بالغ بر 6.5 میلیون یورو حمایت خواهد شد. در این طرح علاوه بر ساخت و تجهیز موزه باستان‌شناسی برای دانش‌آموزان و کودکان٬ قرار است از کلاس هفتم٬ علاوه بر زبان‌های فرانسه ٬ انگلیسی و فارسی٬ واحدهای درسی دیگری مانند بهداشت و سلامت، گویش «پلات دویچ» که لهجه‌ای محلی در شمال آلمان است نیز برای علاقمندان ارایه شود.
تا پیش از این افرادى كه از كلاس هفتم به بعد وارد آلمان می‌شدند و در كشورشان زبان خارجه نداشته‌اند می‌توانستند در امتحانات غیر آلمانی که به صورت آزاد و سالانه اجرا مي‌شود و تا مقطع ديپلم ادامه می‌یابد، شرکت کنند. اما دانش آموزانى كه در آلمان دبيرستان را آغاز كرده بودند حق استفاده از این ماده تبصره قانونی را نداشتند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала