انتقاد اردوغان از غرب به خاطر ترجیح دادن همجنس گرایان به آوارگان

© AFP 2023 / Turkish Presidential Press Officeرییس جمهور ترکیه
رییس جمهور ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه معتقد است کشورهای غربی بیشتر نگران حقوق اقلیت های جنسی و حیوانات هستند تا سرنوشت آوارگان از خاور نزدیک.

روزنامه "ایندپندنت" با استناد به خبرگزاری"آنادولو" سخنان اردوغان را نقل می کند که اعلام کرد غرب دچار خیالات دوران گذشته استعماری و برده داری است.
رهبر ترکیه گفت:" ننگ بر کسانی که در کشور های غربی به جای اندیشیدن درباره زنان و کودکان سوری نیازمند کمک ، با بحث درباره ازدواج همجنس ها با باصطلاح آزادی، حقوق و قانون ابراز همدردی می کنند. ننگ بر کسانی که که به فکر 23 میلیون سوری نیستند و با نهنگ ها، خوک های دریایی ابراز همدردی می کنند".
اردوغان همچنین به خاطر برخی از قوانین مصوبه در رابطه با ورود انبوه پناهجویان از جمله پیشنهاد دانمارک درباره گرفتن اشیای گرانبها از پناهجویان برای پرداخت مخارج اقامات انها در این کشور از غرب انتقاد کرد.
به نوشته ایندپندنت طبق برخی از تخمین ها در حال حاضر حدود 2.7 میلیون نفر پناهجوی سوری در خاک ترکیه به سر می برند.
بیانات پر سرو صدای اردوغان به دنبال سخنان خشم آلود وی در رابطه با چگونگی اجرای توافقنامه این کشور با اتحادیه اروپا درباره بازگرداندن مهاجران غیر قانونی به ترکیه و اعزام پناهجویان واقعی سوری به اروپا ایراد می شود که طبق آن قرار است آنکارا حدود 3 میلیارد یورو کمک و رژیم لغو روادید برای شهروندان خود دریافت کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала