استان گلستان همکاری ها با مناطق روسیه را گسترش می دهد

© Sputnik / Somayeh Pasandideنمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه
نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان در گفت وگو با ایرنا در مسکو گفت که این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی خزری و توان بسیار برای تامین بخشی از نیازهای بازار مصرف روسیه، برنامه های گسترده ای را برای افزایش همکاری های اقتصادی با مناطق مختلف این کشور در دستور کار دارد.

حسین پیشقدم در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی توانمندی های اقتصادی ایران در روسیه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: استان گلستان با برخورداری همزمان از شرایط گوناگون آب و هوایی از جمله گرم، مرطوب و بیابانی و توان تولید محصولات مختلف، ظرفیت های مناسبی برای افزایش مبادلات اقتصادی و روابط تجاری و گردشگری با مناطق مختلف کشورهای دیگر از جمله روسیه دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان با اشاره به موقعیت روسیه به عنوان همسایه شمالی ایران و همچنین عضویت این کشور در سازمان کشورهای همسود و همکاری های شانگهای، خاطرنشان کرد: ایران می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند و استان گلستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن در حاشیه دریای خزر برای این منظور برنامه ریزی کرده است.

پیشقدم گفت: روسیه با داشتن 146 میلیون نفر جمعیت و سالانه حدود 290 میلیارد دلار واردات، بازار بزرگی است که استان گلستان در صدد استفاده از این فرصت است.

وی افزود: نکته بسیار مهم در صادرات به روسیه رعایت استانداردهای جهانی (ایزو) است که برای ورود به این بازار پرکشش، باید آن دسته از صنایع و تولیدکنندگان استان گلستان که این گواهی ها را ندارند، برای دریافت استانداردهای لازم اقدام کنند.

پیشقدم در باره توانمندی های استان گلستان برای صادرات به روسیه نیز اظهار کرد: استان گلستان با حدود پنج درصد سهم در کل تولیدات کشوری صنعت دام و طیور، ورود به بازار مصرف روسیه را در دستور کار دارد.

نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دستاوردهای نمایشگاه اختصاصی ایران در روسیه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان گفت: از 18 کشتارگاه صنعتی ایران که تاکنون مجوز صادرات به روسیه را دریافت کرده اند، شش مرکز در استان گلستان قرار دارد.

پیشقدم در مورد فعالیت های تجاری استان گلستان در کشورهای همجوار نیز اظهار کرد: استان گلستان دو ماه پیش به عنوان استان معین کشور ترکمنستان نمایشگاه برپا کرد که نمایندگان بخش خصوصی شرکت فعال داشتند.

وی ادامه داد: همچنین قرار است مقام های ارشد استانی هفته جاری برای حضور تاجران استان گلستان در قزاقستان اقدام کنند تا محصولات تولیدی در این کشور بطور گسترده عرضه شود.

نمایشگاه سه روزه توانمندی های اقتصادی ایران در مسکو به عنوان بزرگترین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در خارج از کشور با حضور 110 شرکت و 700 نفر از نمایندگان بخش های مختلف شامل حوزه های گوناگون از جمله اقتصادی، صنعتی، بازرگانی و گردشگری در فضایی به مساحت شش هزار متر مربع شامگاه جمعه پایان یافت.

این نمایشگاه در چارچوب عملی کردن برنامه افزایش سطح ارزش روابط اقتصادی ایران و روسیه از سالانه حدود دو میلیار دلار کنونی به 10 میلیارد دلار در آینده ای نزدیک، برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала