گزارش و تحلیل

کره شمالی بهشت روی زمین خواهد شد

© AP Photo / Wong Maye-Eکره شمالی بهشت روی زمین خواهد شد
کره شمالی بهشت روی زمین خواهد شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این وعده ای بود که کیم یونگ نام در سخنرانی خود به مناسبت اتمام موفقیت آمیز دور هفتم حزب کار کره از تریبون ساختمان کاخ آموزش ملی در میدان کیم ایل سونگ پیونگ یانگ اعلام کرد.

آندری ایوانوف ، خبرنگار " اسپوتنیک" که در پیونگ یانگ است نیز همراه با شرکت کنندگان در راه پیمایی از این وعده خوشحال شد.
راه پیمایی در کره شمالی شبیه آن چیزی نبود که زمانی در اتحاد جماهیر شوروی به مناسبت جشن برگزار می شد. اقدامات امنیتی در کره شمالی شاید سخت گیرانه تر است. ما یعنی گروه خبرنگاران خارجی را تنها پس از بازرسی دقیق دستگاه ها و کنترل و بررسی کیف ها و جیب هایمان به میدان کیم ایل سونگ راه دادند. مراسم دقیقا ساعت ده صبح با اعلام این خبر که رهبر کیم جونگ اون اکنون رئیس حزب کار کره است آغاز شد. از او با فریادهای " مانسه" ، آتش بازی و هزاران بادکنکی رنگی که هوا دادند ، استقبال کردند. وقتی صدای تشویق ها آرام گرفت و بادکنک ها در هوا به پرواز در آمدند ، کیم یونگ نام سخنرانی تبریک نیم ساعته ای انجام داد. به طور خلاصه او دور قبلی حزب را ، سهم مهمی در توسعه ی ایدئولوژی تکیه بر نیروهای خود نامید که به واسطه آن مردم کره شمالی به رهبریت حزب کار کره کشور خود را علی رغم مخالفت های آمریکا به بهشتی روی زمین و قدرت پیشرفته ی جهانی تبدیل خواهند کرد.
پس از سخنرانی کیم یونگ نام ، مراسم آغاز شد. مردم کره شمالی با لباس های جشن خود در حالی که فریاد " مانسه" ، " کیم ایل سونگ" ، " کیم جونگ ایل" و "کیم جونگ اون" سر می دادند از کنار تریبون عبور کردند. در ارابه های ویژه ای ، پوسترهایی با شعار " کنگره پیروز"، " سیاست سونگون" و غیره و همچنین ماکت های موشک های بالستیک و فضایی را حمل کردند.
هفت عصر در همان میدان کنسرت شروع شد که با فرارسیدن تاریکی با نمایش نور و مشعل همراه بود و در جریان آن ده ها هزار جوان با مشعل ها دائما شعار های " سونگون" ، " کیم ایل سونگ"، " قدرت هسته ای" و غیره را فریاد می زدند. تنها خدا می داند که چطور آنها اینقدر خوب می توانند همصدا و بدون اشتباه عمل کنند. راهنماهایمان گفتند که دانش آموزان برای آماده کردن مشعل زمان زیادی را صرف کرده اند. اما آنها باید وقت داشته باشند که خوب درس بخوانند ، چرا که بدون تحصیلات نمی توانند کشورشان را به بهشت روی زمین تبدیل کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала