عامل شکنجه سگ در ایران به 74 ضربه شلاق محکوم شد

© Sputnik / Konstantin ChalabovСобака в питомнике ездовых собак в Карелии
Собака в питомнике ездовых собак в Карелии - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عامل شکنجه یک سگ در شهرستان کلاله استان گلستان ایران به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش رادیو "زمانه" به نقل ازخبرگزاری میزان، هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان، از صدور رأی پرونده عامل شکنجه و آزار و اذیت یک سگ در کلاله خبر داد و گفت:«"متهم این پرونده به ۷۴ ضربه شلاق و ۲۷۰ ساعت کار "افتخاری" در محیط زیست تحت نظارت قاضی اجرای احکام محکوم شده است".
دوم اسفندماه سال گذشته، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن فردی به آزار و اذیت یک سگ اقدام کرده بود. در پی انتشار این فیلم و اعتراضات فعالان مدافع حقوق حیوانات، شکایت محیط زیست استان گلستان و انجمن حمایت از حقوق حیوانات، عامل اصلی این رفتار دستگیر شد.
حجت‌الاسلام مصطفی حقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در این رابطه گفت: "پس از انتشار فیلم در فضای مجازی، تحقیقات قضایی صورت گرفت و عامل شکنجه این سگ دستگیر و با قرار کفالت روانه زندان شد".
به گفته او شخصی که به فیلمبرداری اقدام و آن را منتشر کرده نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارد.
حقی، از زنده بودن سگ خبر داد و گفت که به کانون حمایت از حیوانات تحویل داده شده است.
او همچنین گفت:« جرم این فرد ارتکاب عمل حرام در انظار عمومی است. حیوان آزاری هم جزو اعمال حرام است و دستگاه قضا به پرونده این فرد طبق قانون رسیدگی می‌کند."
مدافعان حقوق حیوانات معتقدند که نبود قانون در زمینه آزار حیوانات، امکان مقابله با این موضوع را از دولت سلب کرده است.
به گفته رادیو زمانه از سوی دیگر دستگاه قضائی ایران با محکوم کردن آزاردهندگان حیوانات به شلاق خود مرتکب شکنجه می‌شود و حقوق بشر را زیر پا می‌گذارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала