روسیه تخفیف 25 درصدی در هزینه های گمرکی به ایران می دهد

© Sputnik / Sergey Mamontovروسیه تخفیف 25 درصدی در هزینه های گمرکی به ایران می دهد
روسیه تخفیف 25 درصدی در هزینه های گمرکی به ایران می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه به همه کالاهای ساخت ایران که با تهیه و تنظیم اسناد و مدارک حمل به روسیه ارسال می شود، تخفیف 25 درصدی در هزینه های گمرکی و مالیات ورود کالا اعطا می کند.

به گزارش خبرگزاری "تسنیم" به نقل از اعلامیه ای که توسط روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران منتشر شده، حسن مرتجی مدیر برگزاری همایش تجاری ایران و روسیه با بیان ایکه اکنون ایران برای سهم خواهی از بازار روسیه فرصت های زیادی دارد، گفت: "روسیه برای واردات از ایران امتیاز زیادی قائل است که از جمله آن تخفیف 25 درصدی در هزینه های گمرکی است".
این مسئول ایرانی تصریح کرد: "روسیه به کلیه کالاهای ساخت ایران که با تهیه و تنظیم اسناد و مدارک حمل به ویژه گواهی مبدا به روسیه ارسال می‌ شود، 25 درصد بخشودگی از هزینه سود، حقوق و عوارض گمرکی و مالیات ورود کالا می دهد".
مرتجی علاوه بر تخفیفاتی که روسیه برای واردات کالا از ایران قائل است، به پایین بودن هزینه حمل ‌و نقل به روسیه نیز اشاره کرد و گفت: "ارزان ‌ترین هزینه حمل‌ و‌ نقل کالاهای ایرانی به خارج از کشور به روسیه تعلق دارد که از طریق بندر انزلی به بندر آستراخان انجام می‌ شود".
وی افزود: "همه اینها به گسترش مناسبات تجاری دو کشور و به ویژه افزایش صادرات غیرنفتی ایران به روسیه در بخش‌های مختلفی از جمله صنعت ساختمان، انرژی، پزشکی سلامت، صنایع غذایی و خدمات فنی ـ مهندسی کمک می کند که این موضوع در همایش تجاری ایران و روسیه در روزهای 24 و 25 مه (4 و 5 خردادماه) در مسکو مورد بحث قرار خواهد گرفت".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала