کتاب هیتلر ، کتاب مدرسه

© AFP 2023 / Tobias Schwarzکتاب « مبارزه من» هیتلر
کتاب « مبارزه من» هیتلر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کتاب « مبارزه من» هیتلر می تواند آتش نازیسم را دامن بزند.

باواریا — بایرن بزرگترین ایالت در ترکیب آلمان فدرال است. پیشنهاد  شامل کردن  کتاب مشهور هیتلر به نام « مبارزه من» در  برنامه درسی مدارس بحث های داغی  برانگیخت.  نمایندگان مجلس بایرن باید  به بررسی این ابتکار بپردازند. شبکه تلویزیونی « ار.ت»  از یکی از  مبتکران این ایده پرسید چرا محصلان باید این کتاب را بخوانند.

توماس گِرینگ  نماینده مجلس « بایرن» گفت: «  منظور ما محصلان 17-15 سال است. آنها باید این کتاب را در کلاس درس مطالعه کنند.  فکر نمی کنم  بچه های کنونی با خواندن آن وسوسه بشوند.  اما اگر آنها با  ایدئولوژی های راست گذشته مانند ایدئولوژی هیتلر آشنا بشوند شاید  این کتاب از آنها  در مقابل  ایدئولوژی های راست جدید حمایت کند».

پس از آنکه تاریخ  حق نویسندگی  بر این کتاب به پایان رسید که 70 سال تمام حقوق آن به  دولت بایرن تعلق داشت، این ایده مطرح شد.  چاپ جدید کتاب « مبارزه من»  با  تفاسیر انتقادآمیز  مورخان  در ماه ژانویه سال 2016 میلاد در قفسه های کتابفروشی ها  ظاهر شد  ومبدل به یکی از پرفروش ترین کتاب ها شد.

 توماس گرینگ در خصوص محبوبیت این کتاب گفت:  مردم نسبت به این کتاب به عنوان بخشی از تاریخ  توجه نشان  می دهند  و حالا آنها  می توانند در باره مضمون کتاب  در مدارس بحث کنند».

اما یهودیان آلمان با این ایده موافق نیستند.  آنها معتقدند که این کتاب می تواند  ایده های رادیکال را در محصلان مدارس دامن بزند، زیرا این کتاب می تواند آتش نازیسم را روشن  کند.

افرایم زوروف  مورخ اسرائیلی در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی « ار.ت» در این خصوص گفت:  همه چیز بستگی به چگونگی  بحث  در باره این کتاب  و  نظر معلمان در این خصوص دارد.  از نظر تئوری معلم مدرسه می تواند در باره  تاثیر مهلک نازیسم  صحبت کند و یا می تواند به تبلیغ نازیسم بپردازد.  نکته اصلی  با  اعتقادات سیاسی  معلمان بایرن مرتبط است.  خطر وجود دارد.  شاید بعضی از محصلان  با  نازی ها همدردی کنند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала