گزارش و تحلیل

موزیسین های روسیه در پالمیرا هنرنمایی کردند (ویدیو)

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyОркестр Мариинского театра выступил в Пальмире
Оркестр Мариинского театра выступил в Пальмире - اسپوتنیک ایران
اشتراک
والری گرگیف رهبر هنری و رئیس تئاتر مارینسکی سن پترزبورگ در پالمیرای آزاد شده از لوث داعش با ارکستر سمفونیک هنرنمایی کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز از طریق ارتباط ویدیویی در برابر حضار سخنرانی کرده گفت که کنسرت کنونی را می‌توان نماد امید به احیای شهر باستان و رهایی تمدن معاصر از ترورسیم بین‌المللی تلقی کرد

در کنسرت پالمیرا پاول میلیوکوف دارنده جایزه کنکور چایکوفسکی «چاکن» اثر مشهور یوهان سباستین باخ و ویولونسلزن سرگئی رولدوگین «کدریل» اثر رودیون شچدرین را اجرا کردند. همچنین سمفونی سرگئی پروکفیف در سوریه نواخته شد

باید گفت که این کنسررت همچنین برای تجلیل خاطره آلکساندر پروخورنکو اجرا شد که در سویه کشته شد و جسد او 6 ماه مه به استان اورنبورگ روسیه منتقل می‌شود و آنجا به خاک سپرده خواهد شد.

این اقدام همچنین برای تجلیل خاطره خالد اسعد مدیر سابق آثار باستانی پالمیرا و کل افرادی که در مبارزه با داعشی ها کشته شدند برگزار شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از طریق پل ویدویی از همه کسانی قدردانی کرد که با تروریسم مبارزه می کنند. وی اشاره کرد که کنسرت کنونی تئاتر ماریینسکی نماد امید به احیای شهر باستان و رهایی تمدن معاصر از ترورسیم بین‌المللی است. پوتین گفت:

«برای این کار لازم است که هر موفقیت حاصله در مبارزه تروریسم به منزله پیروزی مشترک تلقی شود و هر قربانی مانند ضایعه و درد شخصی احساس شود. فقط چنین برخوردی به ما کمک خواهد کرد که این شر مطلق را شکست بدهیم».

لازم به یادآوری است که ارتش و رزمندگان بسیج سوریه با حمایت نیروی هوافضای روسیه 27 مارس پالمیرا را از لوث تروریست های داعش آزاد کردند. پالمیرای باستان یک از شش اثر میراث فرهنگی یونسکو سوریه است و از اواسط ماه مه 2015 در دست شبه نظامیان قرار داشت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала