زنده گیری افعی 2 متری در یک واحد مسکونی در استان فارس ایران

© Fotolia / ChilliProductionsКобра
Кобра - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک حلقه مار افعی دو متری در یک واحد مسکونی در شهرستان فسا استان فارس ایران زنده به دام افتاد.

به گزارش خبرگزاری "ایرنا"، مسئول آتش نشانی فسا گفت: ماموران این واحد یک حلقه مار افعی 2 متری را از جلو در یک واحد مسکونی در این شهر به صورت زنده به دام انداختند.

نادر نوح پیشه، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تماس تلفنی مردم با سامانه 125 آتش نشانی فسا و اعلام وجود یک حلقه مار سمی در جلو در یک واحد مسکونی این شهر، تیم امداد به محل مورد نظر اعزام شد.
وی بیان کرد: این مار سمی که از در حیاط منزل یک واحد مسکونی قصد ورود به منزل را داشت باعث رعب و وحشت اهالی خانه و همسایه ها شده بود.
نوح پیشه افزود: تیم امدادی آتش نشانی فسا پس از حضور در محل مورد نظر، این مار افعی سمی خطرناک را به صورت زنده به دام انداخت.
او گفت: این مار افعی که از بیابان های اطراف شهرستان فسا وارد شهر شده بود پس از زنده گیری به اداره محیط زیست شهرستان فسا تحویل داده شد تا به زیستگاه اصلی خود بازگردانده شود.
مدیر اداره محیط زیست شهرستان فسا نیز در مورد این نوع مار گفت: این خزنده از نوع مارگرز و از خانواده افعی است که سر پهن و مثلثی شکل، پوزه پهن با لکه های قهوه ای رنگ همراه با خال های ریز تیره، از مشخصات این مار است و بیشتر در شمال غرب و جنوب کشور زیست می کند.
سعید هرمزیان افزود: زاد و ولد این مار در تابستان و با 35 تخم است و از مارمولک ها، ‌موش ها، گنجشک ها و تخم پرندگان تغذیه می کند، محل زیستگاه این نوع مارها در کوهستان ها، لای سنگ ها و بوته‌ها، تپه ماهورها و علفزارهاست.
وی، ضمن هشدار به مردم در باره زنده گیری مارها بیان داشت: این مارها به علت خشکسالی و کم آبی از مناطق کوهستانی به طرف آبادی ها و شهرها حرکت می کنند و حتی سم نوزاد این نوع مارها می تواند یک فرد بالغ را از پا درآورد.
شهرستان فسا در فاصله 130 کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала