ایروان اعلام کرد باکو به نقض آتش بس در قره باغ ادامه می دهد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر ایروان اعلام کرد باکو به نقض آتش بس در قره باغ ادامه می دهد
ایروان اعلام کرد باکو به نقض آتش بس در قره باغ ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ادوارد نالباندیان، وزیر امور خارجه ارمنستان اعلام کرد که آذربایجان به نقض آتش بس در منقه مورد مناقشه قره باغ ادامه می دهد و در حال تدارک حمله نظامی جدید به این منطقه است.

به گزارش دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ارمنستان، نالباندیان در دیدار با تیمو سوئینی، همتای فنلاندی خود در هلسینکی گفت: "آذربایجان به رغم دعوت جامعه بین المللی برای بازگشت به توافقات امضا شده در سال های 1995-1994، به تدارکات نظامی در امتداد خط تماس ادامه می دهد و تسلیحات سنگین جدیدی به این منطقه می فرستد".

وزیر امور خارجه فنلاند به نوبه خود گفت که فنلاند از تلاش های گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل مشکل قره باغ به طور کامل حمایت می کند و معتقد است راه سیاسی و مذاکرات تنها راه حل این بحران است.

کارگروه موسوم به گروه مینسک در سال 1992 میلادی توسط سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل مشکل قره باغ تاسیس شده است. ایگور پوپوف از روسیه، جیمز والیک از آمریکا و پیر آندریو از فرانسه ریاست مشترک این گروه را بر عهده دارند.

قره باغ کوهستانی یک جمهوری خودمختار واقع در جنوب غربی جمهوری آذربایجان با اکثریت ارمنی است. این منطقه سال ها است که محل مناقشه بین ارمنستان و آذربایجان می باشد. برای برقراری صلح و ثبات پایدار و مطمئن در منطقه قره باغ کوهستانی کوشش‌های متعددی به عمل آمده و طرح‌های صلح مختلفی ارائه گردیده که تاکنون هیچ ‌یک از آنها به نتیجه ای مورد انتظار نرسیده و وضعیت حاکم بر این منطقه همچنان نه جنگ و نه صلح است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала