رنگ ها و نواهای بهار مسکو

© Sputnik / Sergey Pyatakovجشن بهاری عید پاک در روسیه
جشن بهاری  عید پاک در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آنجا نمایشگاه « فلسطین روسی» برپاخواهد شد.

درختان سبز  نخل و  کلیساهای  قدیمی شنی…در مرکز پایتخت روسیه در  میدان روبروی بالشوی تئاتر شهر انجیلی  برپا شده است.  ساکنان اصلی آن از اورشلیم هستند —  10 مجسمه زن و مرد و بچه ها  که ارتفاع هر یک از آنها  بیش از 2 متر است.  در این شهر خری  ساکن خواهد شد  که خردسال ترین بچه ها- مهمانان  فستیوال «  بهار مسکو»  را سواری خواهد داد.

تعطیلات ماه مه در مسکو  به این شکل زیبا آغاز خواهد شد که در سال جاری  از چند  جشن  تشکیل شده است — عید پاک،  اول ماه مه و 9 ماه مه —روز پیروزی…

سازماندهندگان  برای شهروندان  چه برنامه هایی  مهیا کرده اند؟  در میدان روبروی بالشوی تئاتر،  مجسمه های شنی  آماده شده اند — دیوارهای شهر قدیمی  به عرض  11 و  ارتفاع  7 متر  ساخته شده اند.  باران هم نمی تواند آسیبی به آن برساند. بلوک هایی که شهر از آن ساخته می شود  به مخلوطی از آب و چسب ویژه ای  آغشته شده اند.  در آنجا نمایشگاه « فلسطین روسی» برپاخواهد شد  که در باره شکلگیری فلسطین روسی تعریف خواهد کرد. تاریخ  دین ارتدکس  بشکل عکس ، اسناد و  تابلو و  نوشته های تاریخی  به معرض نمایش گذاشته می شوند  که بیش از 100  وسیله  نمایشی است  که بسیاری از آنها برای اولین بار نشان داده می شوند. به عنوان مثال،  شمایل غیرعادی « سیمای  ناجی با تاجی بر سر» که توسط کیش آنتونی  نقاشی شده است.

یکی از مهمترین رویدادهای این جشن هدیه شاخه های بیدمشک در روز یکشنبه است.  24 آوریل  سمبل جشن عید پاک — شاخه های درخت بید مشک متبرک  به رایگان هدیه  شد.  در تمام  میادین فستیوال  به بازدیدکنندگان  5 هزار  دسته شاخه بیدمشک هدیه  شد.  این جشن به معنای واقعی کلمه وارد خیابان ها می شود  و در 26  بازار مکاره  بیش از 200 چادر  برپا خواهد شد. انواع  گردش ها،  نمایشگاه های مختلف  و کنسرت و غذاهای مختلف در انتظار  مهمانان فستیوال است.  در جشنواره به علاقمندان  مصورسازی تخم مرغ عید پاک، بافتنی با سوزن  استخوانی  و شمشیربازی آموزش داده می شود.  برای دوستداران  علم، آزمایشگاه  تجربی  کاملی برپاخواهد شد که بشکل تئاتری  تاریخ کشفیات  بزرگ  دانشمندان روسیه را معرفی خواهد کرد.

در بلوارهای مسکو دریایی از  گل های طبیعی  خودنمایی خواهندکرد و برای  کتابخوانان  کتابخانه هایی زیر آسمان باز  برپا خواهد شد.  صحنه های تئاتر و سینما  برای نمایش فیلم و نمایشنامه برای دوستداران  سینما و تئاتر مهیا خواهد شد. کنکوری برای  مهمانان  فستیوال برگزار خواهد شد  و برندگان  سکه هایی طلایی  با سمبل فستیوال  دریافت خواهند کرد  که می توان آن را با جایزه دیگری —  دسته های گل — عوض کرد.  شبها آسمان مسکو با آتشبازی  زیبا  نورانی و نوای موسیقی   در همه جا طنین خواهد انداخت…

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала