آمریکا در ماه مه سامانه های موشکی متحرک در مرز ترکیه با سوریه مستقر می کند

© Sputnik / Vitaliy AnkovРеактивная артиллерийская батарея системы залпового огня БМ-27 "Ураган" во время стрельбы на учениях артиллерийских подразделений в Приморском крае
Реактивная артиллерийская батарея системы залпового огня БМ-27 Ураган во время стрельбы на учениях артиллерийских подразделений в Приморском крае - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آتشبار های موشکی متحرک آمریکا در ماه مه امسال در ترکیه با سوریه مستقر خواهند شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی Haber Turk ،چاووش اوغلو گفت:" هدف اصلی ما پاکسازی منطقه 98 کیلومتری منبج (واقع در شمال سوریه) از گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) اما شعاع عمل توپخانه ما 40 کیلومتر و شعاع عمل سامانه های آمریکایی HIMARS 90 کیلومتر است. ما با آمریکا به توافق رسیدیم و این سامانه ها در ماه مه در مرز ترکیه مستقر خواهند شد".
وزیر خارجه ترکیه افزود:" پس از استقرار این سامانه ها ناحیه امنیتی در این منطقه به خودی خود ایجاد خواهد شد. باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا در آخرین پیام خود گفت مخالف ایجاد ناحیه امنیتی در سوریه نیست. آلمان نیز با نقطه نظر ما درباره این مسئله موافق است". چاووش اوغلوخاطرنشان کرد "برای پاکسازی ثمربخش اراضی سوریه از داعش باید از مرز ترکیه و از هوا و زمین از اپوزیسیون معتدل سوری حمایت شود"
منطقه منبیج خط 98 کیلومتری بین شهرهای آفرین و جرابلس را در بر می گیرد. ترکیه به ایجاد منطقه امنیتی در اینجا فرا می خواند تا امنیت شهرهای مرزی این کشور در برابر حملات داعش تامین شده و پناهجویان بدون ورود به خاک ترکیه در این منطقه اسکان داده شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала