رسانه: ارتقای استراتژیک روسیه بر تمام پیش بینی های غرب خط بطلان کشید

© Sputnik / Sergei GuneyevПрезидент России Владимир Путин
Президент России Владимир Путин - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دعوت از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پاریس برای شرکت در مراسم رسمی گشایش کلیسای جامع ارتدکس که در کنار آن همچنین مرکز فرهنگی روسیه قرار خواهد داشت در آب شدن یخ به وجود آمده در روابط دیپلماتیک غرب با روسیه کمک خواهد کرد.

در مقاله نیکلا باوره در روزنامه فرانسوی "فیگارو" ضمن بیان این مطلب گفته می شود با وجود بحران فعلی در اقتصاد روسیه، کم بها دادن به جهش نیرومند استراتژیک و ژئوپلتیک پوتین برای غرب خطرناک خواهد بود چون در روسیه "مصایب  مردم فقط باعث افزایش قدرت دولت می شود".

به عقیده تحلیل گر فرانسوی، اکنون روسیه نوین بیش از هر زمان دیگر به عقاب دو سر شباهت دارد. از یک سو ارتقای استراتژیک و دیپلماتیک باورنکردنی بر پیش بینی های کسانی که فقز مقام قدرت منطقه ای را برای روسیه قایل بودند، خط بطلان کشیده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور قدرت خود را بر سه ستون استوار کرده است: احیای حکومت قوی در روسیه، اعتراض به برقراری نظم جهانی تحت رهبری آمریکا پس از دوره جنگ سرد و همچنین ارتقای موقتی اقتصاد در نتیجه قیمت بالای انرژی که باعث بالارفتن قدرت خرید شهروندان روسیه شده و طبقه متوسط را به وجود آورده است. اما اکنون ستون اول تحت فشار فساد اقتصادی تخریب و ستون سوم به خاطر بحران اقتصادی دارد کج می شود.

فیگارو می نویسد در هین حال این "کابوس اقتصادی"  همراه با ارتقای دیپلماتیک  و استراتژیک است. روسیه نوین با وجود تمام مشکلات اقتصادی طی دو سال نظم نوین اروپایی شکل گرفته پس از جنگ سرد را عملا تخریب کرده و در سوریه، ناگورنی قره باغ به "نمایش بی سابقه قدرت" پرداخته است. تحلیل گر "فیگارو" خاطرنشان می سازد مسکو همچنین توانسته نقش بزرگ خود در صحنه دیپلماتیک را احیا کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала