طرح هنری ژاپن

© Fotolia / Drubig-photoبچه های خندان
بچه های خندان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کار مشترک بچه ها« کلید همزیستی» در دنیای معاصر است.

 طرح هنری Art Miles  ژاپن  بخشی از  پروژه بین المللی Art Miles Mural Project است که هدف آن  خلق تابلوهای دیواری   در خصوص  هارمونی و صلح در جهان است. در سال 2015 میلادی  137 مدرسه از 29 کشور — روسیه، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، آمریکا، چین، اندونزی ،  عربستان و یکسری از کشورهای آفریقایی —  در پروژه نقاشی ژاپن شرکت کردند.

آتسوکو سیواکو  که در سال 2005  سازمان  غیرانتفاعی« آرت مایلز» ژاپن را  تأسیس کرد، هدف خود را اتحاد  بچه های متعلق به فرهنگهای متفاوت  اعلام کرد.  ایده این طرح آن است  که  بچه هایی که در کشورهای مختلف متولد شده اند  باید در باره یک موضوع واحد تحقیق کنند تا آنها بهتر با   فرهنگ کشور یکدیگر آشنا بشوند.  به عقیده  آتسوکو سیواکو ، کارمشترک بچه ها روی یک طرح  نه تنها گامی  بسوی درک یکدیگر  بلکه «  کلید  همزیستی» در دنیای معاصر است.

 پانزدهم آوریل  در شبکه اجتماعی فیس بوک  در  صفحات  پروژه Art Miles Mural Project نقاشی «  زمین به همه تعلق دارد»   منتشر شد که در سال جاری  توسط محصلان  مدرسه شماره 1471  مسکو  با همکاری  محصلان مدرسه ژاپنی « کانوندزی»  از شهر « کانوندزی»  از ناحیه « کاگاوا»  کشیده شده بود.

آنا اورالووا  خبرنگار « سپوتنیک» با  آنا  کوستیکووا  معلم  زبان ژاپنی مدرسه  شماره 1471  در مسکو  در این خصوص به گفتگو نشست و  مصاحبه تلفنی با آتسوکو کیتانی  معلم کلاس مدرسه   ابتدایی  «کانوندزی»  داشت. این دو معلم  از سپتامبر سال 2015  تا ماه مارس سال 2016 میلادی در باره روسیه و ژاپن برای محصلان خود تعریف کردند  و  تماس های ویدئویی از طریق «اسکایپ»  برگزار کردند، بسته های پستی  بین آنها رد و بدل شد  و به محصلان کمک کردند برای یکدیگر نامه بنویسند.

آتسوکو  کیتانی  معلم مدرسه «  کانوندزی» در این خصوص گفت:  نقاشی «  زمین به همه تعلق دارد»  که اندازه آن  سه ونیم در یک ونیم متر است  از دو  بخش تشکیل شده است که یک بخش آن توسط  محصلان ژاپنی و بخش دیگر آن توسط محصلان  روس کشیده شده است.

آتسوکو کیتانی در مصاحبه با « سپوتنیک»  در باره  تغییر سیمای  روسیه در نظر محصلان ژاپن  پس از شرکت در این طرح گفت:  نقاشی های روشن بچه هایی که در طرح  « آرت مایل ژاپن» شرکت کردند  را می توان در اتوبوس های  شهرهای  «ناگویا» و « ایوکوگاما»  ژاپن  و بطور غیر منتظره ای  در  فرودگاه  کره جنوبی و یا  کانادا و در صفحات روزنامه  و مجلات ژاپن دید. طی 10 سال موجودیت  طرح فوق الذکر  بیش از 1000 مدرسه از  61 کشور جهان در آن شرکت کردند.  تعداد کل محصلان  شرکت کننده در این طرح تا اکتیر سال 2015 میلادی  تقریبا 34 هزار  نفر اعلام شد. در سال 2020 میلادی، سازماندهندگان قصد دارند  نمایشگاهی به مناسبت بازی های المپیک در ژاپن برگزار کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала