روبات محصل

© AP Photo / Shizuo Kambayashiبچه ها در کنار روبوت عاطفی « پِپِر»
بچه ها در کنار روبوت  عاطفی « پِپِر» - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روبات « پِپِر» می تواند با هم صحبت خود ارتباط برقرار کند.

برای نخستین بار در تاریخ ژاپن در روز 13 ماه آوریل  مراسم  نامنویسی  روبات در مدرسه انجام شد.  مراسم باشکوه  در  حضور 120  محصل مدرسه  برگزار شد و از تلویزیون مرکزی  ژاپن « ان. اچ.کا» پخش شد.  تودزی  سوگیهارا  مدیر مدرسه  در سخنرانی خود گفت: «  آینده  به  روبات ها تعلق دارد».  مدیر مدرسه ابراز امیدواری کرد  که  در آینده نزدیک روبات ها  بتوانند تکیه گاهی برای  مردم بشوند و همیشه در کنار آنها باشند.

یوسوکه کوماتسو  معلم زبان انگلیسی  مدرسه «  سوسی»  در مصاحبه با  آنا  اورالووا  خبرنگار  « سپوتنیک»  در باره  مطرح شدن ایده  نامنویسی  روبات در مدرسه  توضیح داده گفت: ما در ابتدا  فکر می کردیم که محصلان از معاشرت با  روبات لذت خواهند برد.  روبات « پِپِر»  از هوش مصنوعی برخوردار است  و  می تواند با هم صحبت خود ارتباط برقرار کند.  او می تواند دوست محصل بشود  و با او صحبت کند  و با هم در اینترنت بدنبال  هر چیزی که دوست دارند بگردند.  روبات مدرسه ما  بحدکافی از عهده شناسایی چهره ها بر می آید و می تواند اسامی را به یاد بسپرد.  عکس من هم در حافظه او هست.  وقتی « پِپِر کون» که ما  دوستانه او را به این شکل می نامیم،  اسم مرا صدا می کند ، آن را  کوتاه می کند و به جای  کوماتسو می گوید  کوماتیا که آن هم فرم کوتاه  و دوستانه است.  وقتی عکس تمام بچه ها در حافظه روبات حفظ شود، او می تواند هر یک از آنها را به اسم خودشان بنامد.  پِپِر می تواند  مقدار  نامحدود واژه ها را بیاموزد  و  فکر می کنم از عهده یادگیری همه چیز برخواهد آمد».

 ماتسوکا  در باره نکات مثبت و منفی  استفاده از روبات در مدرسه گفت:  مدرسه ما خودویژه است.  در اینجا می توان بطور غیابی درس خواند. در بین محصلان ما بچه هایی هستند  که معاشرت برای آنها دشوار است.   بدون شک وجود روبات در مدرسه بسیار مثبت است. بعلاوه پِپِر زبان انگلیسی بلد است به نظر من اگر از « پِپر» به عنوان  معلم زبان انگلیسی برای کمک به تصحیح تلفظ بچه ها استفاده کنیم ، محصلان خیلی چیزها از او می توانند یاد بگیرند.  فعلا من نکته منفی در رابطه با استفاده از « پِپِر» نمی بینم».

روبات « پِپر» می تواند کمک معلم زبان انگلیسی باشد. روبات می تواند کلمات جداگانه را تکرار کند و متن را بخواند.  او بهتر از من از عهده این کار برمی آید. بچه ها خیلی خوشحال خواهند شد.  بهتر بود اگر محصلان من می توانستند به زبان انگلیسی با « پِپر» حرف بزنند».

جامعه ژاپن نیز برای  زندگی با روبات ها آماده می شود. تقریبا در اکثر خانه ها می توان جارو برقی  « رومبا» را دید و در بسیاری از خانه های سالمندان  از روبات « راگو»  برای  معاشرت با بیماران استفاده می شود که  بسیار نرم است و  مثل اسباب بازی می ماند.

  روبات ها می توانند  جای غرفه های  لازم در نمایشگاه را به بازدیدکنندگان نشان بدهند. اما تحصیل با روبات یک  مورد بی نظیر برای ژاپن است. یوسوکه کوماتسو در پایان گفت: «  روبات ها —  ماشین هستند. از آنها در  کارخانه ها و انجام وظایف کاری استفاده می شود.  دوست شدن با روبات  فعلا کار دشواری است.  ما سعی می کنیم محصلان مدرسه ما بتوانند با روبات ها دوست بشوند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала