گزارش و تحلیل

یک بازمانده حادثه 11 سپتامبر: مردم آمریکا باید حقیقت را بدانند

© AP Photo / Gene Boyarsمراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در آمریکا
مراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کنگره آمریکا لایحه قانونی را بررسی می‌کند که تصویب آن به آمریکایی ها امکان خواهد داد در مورد دولت عربستان سعودی در صورتی مراجعه کند اگر ثابت شود که یکی از نمایندگان آن در اعمال تروریستی 11 سپتامبر دست داشته بود.

قبلا گزارش شده بود که پرزیدنت اوباما می‌تواند بزودی فصل اخیر محرمانه گزارشی در باره رسیدگی این عمل تروریستی را بر ملا کند. مولفان گزارش می‌گویند که بر اثر این اطلاع نقش ریاض در تدارک حملات به مرکز جهانی تجارت افشا خواهد شد.

اوباما پس از سفر به ریاض، بخشی از اسناد محرمانه 11 سپتامبر را فاش می کند - اسپوتنیک ایران
اوباما پس از سفر به ریاض، بخشی از اسناد محرمانه 11 سپتامبر را فاش می کند
ریکی دسانتیس بازمانده اعمال تروریستی 11 سپتامبر به کانال تلویزیونی آر تی چزئیات آن حادثه را تعریف کرده چنین گفت

«من پس از اعمال تروریستی 11 سپتامبر زنده ماندم و به سرویس های اضطراری کمک کرده بودم. تجربه من با آنچه که اکثر آمریکایی ها دیدند فرق دارد. من در سمت جنوبی برج های دوقلو بودم و وقتی در برج دوم را باز کرده بودم صدای یک هواپیمای دیگر را شنیدم و هنگامی که سر بلند کردم دیدم که آن هواپیما توی ساختمان وارد شد. چیزی که من دیدم باور نشدنی بود. زمین زیر پاهایم لزید و یک موج ضربتی من را نقش زمین کرد

وی هنچنین در این باره تعریف کرد که بلافاصله بس از اقدام تروریستی کمک کرد افراد را از زیر آوار ها بیرون ببرد. دسانتیس گفت: من هرگز چهره‌های آن‌ها را فراموش نخواهم کرد. یک زن را به یاد دارم که او را از زمین بلند کردم و به آن سوی خیابان بردم. مردم خود را از بالای برج ها پرت می‌کردند و قطعه‌های جدا شده از ساختمان به زمین می افتادند. من در آن روز بسیاری افراد نزدیک را از دست دادم. دسانتیس در ادامه گفت:

«هر مامور آتشنشانی، پلیس و بازماندگان و کسانی که به کمک دیگران می شتافتند، هر فرد آمریکایی و سراسر جهان حق دارند بدانند که همه چیز در‌واقع چطور بود. رئیس جمهور کنونی آمریکا قبل از انتخابات به مردم وعده داد که اطلاعات مربوطه منتشر خواهد شد و بررسی علمی- فنی مستقل این قضیه انجام خواهد گرفت».

مراسم یادبود قربانیان عملیات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در آمریکا - اسپوتنیک ایران
سناتور های امریکایی: ریاض حامی مالی عملیات تروریستی 11 سپتامبر بود
به گفته ریکی دسانتیس چیزی که او دید برای همیشه در یادش خواهد ماند. او گفت:

«من 12 ساپتامر در محل عمل تروریستی بودم و از ساعت 7 م نیم صبح در عملیات امدادی شرکت کردم. ما بازماندگان موجود در زیر آوار ها را جستوجو می کردیم. چیزی که دیدم در حافظه‌ام برای همیشه نقش بسته است. مایه انزجار است که این حوادث در ایالات متحده آمریکا رخ داد… در هر کشور جهان چنین حادثه باعث جنجال می‌شد و مردم از رهبر کشور خود انتشار اطلاعات را می طلبیدند. مردم آمریکا باید حقیقت را بداند».

لازم به یادآوری است که پیشتر عربستان سعودی تهدید کرد که اگر واشتگتن این لایحه قانونی را تصویب کند این کشور 750 میلیارد دلار اوراق بهادار آمریکایی را به فروش خواهد گذاشت. مطابق این قانون خانواده‌های افراد کشته شده بر اثر اعمال تروریستی 11 سپتامبر 2001 حق خواهند داشت برای پرداخت قرامت از عربستان سعودی به دادگاه مراجعه کنند. جان کربی نماینده رسمی وزارت امور خارجه آمریکا تأکید کرد که مدارکی در اثبات اینکه اعضای بلند پایه دولت عربستان سعودی ممکن است در آن اعمال تروریستی دست داشته باشند در اختیار ندارد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала