برگزاری 90 سالگی الیزابت دوم، ملکه بریتانیا

© REUTERS / Chris JacksonQueen Elizabeth II arrives at the Queen Elizabeth II delivery office in Windsor with Prince Philip, Duke of Edinburgh on April 20, 2016 in Windsor, Britain.
Queen Elizabeth II arrives at the Queen Elizabeth II delivery office in Windsor with Prince Philip, Duke of Edinburgh on April 20, 2016 in Windsor, Britain. - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سلاطین بریتانیا روز تولد خود را معمولا دوبار جشن می گیرند. الیزابت دوم روز های تولد واقعی خود را معمولا بطور خصوصی جشن می گیرد و فقط دیرتر یعنی در ماه ژوئن رژه مشهور حمل بیرق را تماشا کرده، از نیروهای مسلح سان داده و از بالکن به اتباع خود درورد می فرستد اما امسال در رابطه با 90 ـ مین زادروز سال خاصی است.

ملکه روز تولد واقعی خود را بین مردم گذرانده و برنامه مراسم رسمی بطور محسوس گسترش خواهد یافت. در ماهیت امر بریتانیا مدت سه ماه زادروز ملکه خود را جشن خواهد گرفت.
ظهر پنج شنبه الیزابت دوم مسیر سلطنتی پیاده روی را در شهر ویندسور افتتاح خواهد کرد. حالا تمام خواستاران می توانند پای پیاده 6.3 کیلومتر در این شهر و پارک وینسور را پیموده و با 63 نقطه دیدنی و محل های مهم تاریخی برای شخص ملکه آشنا شوند. عدد 63 تصادفی نیست. 63 سال از دوره حکومت الیزلبت دوم می گذرد.
ملکه و شاهزاده فیلیپ، دوک ادینبرا، همسرش پس از رونمایی از لوحه یادبود در پارک ویندسور گردش خواهند کرد و انتظار می رود با همسالان ملکه، بریتانیایی هایی که امسال 90 ـ مین زادروز خود را جشن می گیرند، دیدار کنند.
همچنین ملکه بعداز ظهر امروز به افتخار روز تولدش یکی از مشعل های نصب شده در ویندزور را روشن کرده و به دنبال آن هزاران مشعل در سراسر بریتانیا روشن خواهد شد. انتظار می رود شاهزاده چارلز ، پسر ارشد ملکه سخنرانی کوتاهی انجام دهد. به دنبال بخش رسمی مراسم جشن، ضیافت شام در قلعه ویندسور برگزار شده و طی آن خویشاوندان نزدیک روز تولد ملکه را به وی تبریک خواهند گفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала