دیپورت شدن سردبیر اسپوتنیک ترکیه ،نقض حقوق بین المللی است

© Sputnik / Konstantin ChalabovСтудия радио Sputnik на XIX Петербургском международном экономическом форуме
Студия радио Sputnik на XIX Петербургском международном экономическом форуме - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نادژدا آژگیخینا ، سخنگوی شورای خبرنگاران روسیه بیان داشت : دیپورت کردن تورال کریموف سردبیر اسپوتنیک ترکیه و بلوکه کردن سایت این خبرگزاری در این کشور ، نقض آشکار استانداردهای بین المللی است.

ریا نوواستی به نقل از آژیخینا نوشت: " حقوق خبرنگاران در ترکیه ، موضوع نگرانی قدیمی و جدی سازمان های حرفه ای بین المللی است. فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران و فدراسیون اروپایی روزنامه نگاران و همچنین سازمان امنیت و همکاری اروپا و یونسکو و بسیاری سازمان های دیگر از مقامات این کشور خواسته اند که به کار کارکنان رسانه ها هم میهنی و هم خارجی احترام بگذارد. "
به گفته ی وی ، شورای خبرنگاران روسیه در اعتراض برای حمایت از خبرنگاران ترکیه شرکت کرد کسانی که به خاطر فعالیت حرفه ایشان سرکوب می شوند. سخنگوی شورای خبرنگاران روسیه خاطر نشان کرد: " خبرنگاران روسیه ، متاسفانه برای اولین بار نیست که با نقض حقوق و استانداردهای بین المللی در ارتباط با روزنامه نگاران در ترکیه مواجه می شوند. شورای خبرنگاران روسیه بیانیه های منطبق را انجام داده است. موارد آخر یعنی دیپورت شدن خبرنگار روس و بلوکه شدن رسانه ی روسی ، نقض آشکار قوانین بین المللی است. امیدوارم که در آینده ای نزدیک آنها ارزیابی مناسب با رفتارشان از سازمان های بین المللی دریافت کنند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала