ترکیه به تیرباران زنان و کودکان سوری عبور کننده از مرز خود ادامه می دهد

© AP Photo / Halit Onur Sandalعملیات تروریستی ای که در راستای اهداف دولت است!
عملیات تروریستی ای که در راستای اهداف دولت است! - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرزبانان ترکیه به تیرباران زنان و کودکان سوری که برای فرار از درگیری مسلحانه در کشورشان تلاش می کنند از مرز سوریه و ترکیه عبور کنند، ادامه می دهد.

روزنامه "تایمز" ضمن اعلام این مطلب می نویسد:" مرزبانان ترکیه هشت سوری را که بیشتر آنها زنان و کودکان بودند، هنگام تلاش برای خروج از میهن رنج دیده خود به قتل رساندند. گروه پناهجویان هنگام تلاش برای عبور از مرز از طریق یک جاده کوهستانی مورد استفاده قاچاقچیان با تیراندازی نظامیان ترک روبرو شد".
روزنامه "تایمز" سخنان عبدلمنعم کاشکاش، یک حقوق دان حلبی را نقل می کند که سالم از مرز رد شده است. وی خاطرنشان ساخت که شاهد تیراندازی مرزبانان ترکیه به سوی پناهجویان بدون اسلحه از جمله یک دختربچه بوده است و "همچنین یک مرد مسن و یک زن از گروه آنها ناپدید شده اند که احتمالا آنها را نیز کشته اند".
تایمز می نویسد" قتل های یکشنبه شب آخرین رویداد از سلسله حوادث خشونت بار از ماه دسامبر است که در نتیجه آنها دستکم 20 نفر کشته شده اند و حاکی از تغییر بنیادی در سیاست مرزی انکارا هستند". تایمز در ادامه خاطرنشان می سازد دولت ترکیه بر این نکته پافشاری می کند که از سال 2011 از سیاست مرزهای باز برای تمام سوری هایی پیروی می کند که جان آنها در کشورشان در خطر باشد. از جمله سخنان یک مقام عالی رتبه معرفی نشده ترکیه نقل می شود که تیرباران پناهجویان ازسوی مرزبانان کشورش را به شدت تکذیب کرده وگفت:" ممکن است برخی از محدودیت ها در شرایط خاص برقرار شوند اما سیاست ترکیه تغییر نکرده است".
این اولین مطلب منتشره در تایمز درباره قتل پناهجویان توسط مرزبانان ترکیه نیست. این روزنامه 31 مارس نیز از قتل 16 پناهجو از جمله سه کودک توسط مرزبانان ترک طی چهارماه خبر داده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала